Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language E-komercijas attīstības iespējas un izaicinājumi Latvijā
Title in English Opportunities and Challenges of E-Commerce Development in Latvia
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Judīte Jakubāne
Reviewer Iveta Pokromoviča
Abstract Dansbergs, R. E-komercijas attīstības iespējas un izaicinājumi Latvijā: Bakalaura darbs / Dansbergs, R., Jakubāne, J. (2025) Rīga: RTU IEVF, Bakalaura akadēmiskā studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 63 lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 63 lpp., tajā iekļauti 24 attēli. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 30 avoti latviešu, 36 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 1 pielikumi. Pētījuma mērķis: Veikt pētījumu par e-komercijas attīstības iespējām un veicinošajiem faktoriem Latvijā un secināt, kas Latvijai un Latvijas e-komersantiem jāmaina stratēģijās, lai Latvijas e-komercija spētu attīstīties reģionā. Pirmajā darba daļā tika veikta teorētiskā analizē par E-komerciju Latvijā un Eiropā, tika izprasti e-komercijas jēdzieni, apkopota e-komercijas vēsture un nākotnes virzieni, kā arī tika veikta izpēte par e-komercijas zinātniskajiem rakstiem un pētījumiem, kas galā ļauj veikt dziļāku pētījumu par Latvijas attīstības iespējām e-komercijā un no citu valstu piemēriem veikt analīzi, ko ir iespējams uzlabot Latvijas e-komercijā. Otrajā darba daļā tika veikts pētījums, kas iekļāva aptaujas izveidošanu pēc pirmās daļas secinājumiem un šīs aptaujas izsūtīšanu dažādiem Latvijas e-komercijas veikaliem. Pētījuma daļā par katru no aptaujas atbildēm tika veikti secinājumi un no šiem secinājumiem tika atbildēts uz galvenajiem pētījuma jautājumiem. Nozīmīgākie rezultāti: Būtiskākie secinājumi un ieteikumi kas izriet no pētījuma ir ka Latvijai vēl nav iespēja kļūt par vienu no galvenajām reģiona valstīm e-komercijas jomā, dēļ faktoriem kurus nav iespējams izmainīt Latvijas e-komercijas uzņēmumiem. Ja Latvija vēlas būt e-komercijas lielvalsts reģionā, tad ir jāiegulda nākotnes, ilgtermiņa, stratēģiskās lietās, piemēram apmācības skolās par e-komerciju, infrastruktūrā un pēcpārdošanas servisos. Latvijai nākotnē noteikti būs iespēja attīstīt e-komerciju, jo Latvijas e-komercijas uzņēmumi seko līdzi tendencēm un lielākā daļa no uzņēmumiem, jau izmanto dažādas jaunākās tehnoloģijas un pat kombinē tās. Latvijas e-komercijā ir lieliski sākt e-komerciju ar koučingu un kursiem ,jo tos ir viegli un ar maz finansējumu iespēja iesākt un tad ir iespēja to mērogot nākotnē
Keywords E-komercija, E-komercija Latvijā, Attīstības faktori e-komercijā Latvijā.
Keywords in English E-commerce, E-commerce in Latvia, Development factors in e-commerce in Latvia
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 25.05.2025 19:31:12