Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Datorsistēmas
Nosaukums Lietotāja lokalizācijas tehnoloģiju izpēte papildinātās realitātes navigācijai tirdzniecības centros
Nosaukums angļu valodā Research into User Localization Technologies for Augmented Reality Navigation in Shopping Malls
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Aleksandrs Sisojevs
Recenzents Māris Kaļinka
Anotācija 2. tips: Aktuālo jomas problēmu risinājumi. Darbā tiek pētīta iekštelpu navigācija, kura izmanto papildinātās realitātes tehnoloģiju. Tiek analizētas un salīdzinātas metodes lietotāja atrašanas vietas noteikšanai telpā, tiek atklātas apskatāmo risinājumu priekšrocības un trūkumi. Pētījuma mērķis ir izstrādāt jaunu pozīcijas noteikšanas metodi tirdzniecības centram, samazinot realizēšanas izmaksas un palielinot sistēmas lietošanas ērtumu, kā arī padarīt vieglāku sistēmas integrēšanu citos tirdzniecības centros. Darbā izvēlētais risinājums ir veikalu logotipu, jeb veikalu vizuālo zīmolu izmantošana. Ir izveidoti 3 neironu tīklu modeļi, kur viens no tiem ir testa modelis. Pirmais modelis atpazīst kādu unikālu objektu logotipā, bet otrais modelis atpazīst tekstu. Tā kā risinājums strādā līdzīgi QR kodu sistēmām, tiek pārbaudīta SLAM sistēmas darbība, kā arī tiek apskatīta sistēmas apvienošana ar neironu tīkla izvadu datiem. Tiek veikti eksperimenti, ar kuru palīdzību tiek noteikta neironu tīklu modeļu darbības efektivitāte. Pēc eksperimentu veikšanas tika izveidoti ieteikumi un izstrādāti papildinājumi izveidotajam risinājumam. Aprēķinātais attālums starp lietotāja mobilās ierīces kameru un atpazīto objektu ļauj ievērojami uzlabot sākotnējas pozīcijas aprēķinu precizitāti. Ņemot vērā to, ka aprēķinos tiek izmantota tikai viena kamera, šīs metodes precizitāte ir diezgan augsta, saglabājot vidējo mērījumu kļūdu ne lielāku par 10%. Rezumējot, šīs darbs piedāvā jaunu pieeju pozīcijas noteikšanai priekš sistēmām, kuri izmanto papildinātās realitātes tehnoloģiju. Tiek samazinātas sistēmas izstrādes izmaksas, samazināts darbību skaits, kas nepieciešams, lai lietotājs varētu noteikt savu pozīciju un uzsākt ceļojumu, kā arī, šī metode ir vieglāk integrējama citos tirdzniecības centros. Tā kā logotipu izskati dažādos tirdzniecības centros ir vienādi, katrs centrs noteiktā apjomā ir gatavs risinājuma izmantošanai. Darba apjoms: 60 lpp., 13 tabulas, 23 attēli, 2 pielikumi, 29 informācijas avoti.
Atslēgas vārdi Papildinātā realitāte, navigācija iekštelpās, dziļa mašīnmācīšanās, pozīcijas noteikšana iekštelpās
Atslēgas vārdi angļu valodā Augmented reality, indoor navigation, deep machine learning, indoor positioning
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 25.05.2025 19:25:57