| Abstract |
2. tips: Aktuālo jomas problēmu risinājumi.
Darbā tiek pētīta iekštelpu navigācija, kura izmanto papildinātās realitātes
tehnoloģiju. Tiek analizētas un salīdzinātas metodes lietotāja atrašanas vietas
noteikšanai telpā, tiek atklātas apskatāmo risinājumu priekšrocības un trūkumi.
Pētījuma mērķis ir izstrādāt jaunu pozīcijas noteikšanas metodi tirdzniecības centram,
samazinot realizēšanas izmaksas un palielinot sistēmas lietošanas ērtumu, kā arī padarīt
vieglāku sistēmas integrēšanu citos tirdzniecības centros.
Darbā izvēlētais risinājums ir veikalu logotipu, jeb veikalu vizuālo zīmolu
izmantošana. Ir izveidoti 3 neironu tīklu modeļi, kur viens no tiem ir testa modelis.
Pirmais modelis atpazīst kādu unikālu objektu logotipā, bet otrais modelis atpazīst
tekstu. Tā kā risinājums strādā līdzīgi QR kodu sistēmām, tiek pārbaudīta SLAM
sistēmas darbība, kā arī tiek apskatīta sistēmas apvienošana ar neironu tīkla izvadu
datiem. Tiek veikti eksperimenti, ar kuru palīdzību tiek noteikta neironu tīklu modeļu
darbības efektivitāte.
Pēc eksperimentu veikšanas tika izveidoti ieteikumi un izstrādāti papildinājumi
izveidotajam risinājumam. Aprēķinātais attālums starp lietotāja mobilās ierīces kameru
un atpazīto objektu ļauj ievērojami uzlabot sākotnējas pozīcijas aprēķinu precizitāti.
Ņemot vērā to, ka aprēķinos tiek izmantota tikai viena kamera, šīs metodes precizitāte
ir diezgan augsta, saglabājot vidējo mērījumu kļūdu ne lielāku par 10%.
Rezumējot, šīs darbs piedāvā jaunu pieeju pozīcijas noteikšanai priekš
sistēmām, kuri izmanto papildinātās realitātes tehnoloģiju. Tiek samazinātas sistēmas
izstrādes izmaksas, samazināts darbību skaits, kas nepieciešams, lai lietotājs varētu
noteikt savu pozīciju un uzsākt ceļojumu, kā arī, šī metode ir vieglāk integrējama citos
tirdzniecības centros. Tā kā logotipu izskati dažādos tirdzniecības centros ir vienādi,
katrs centrs noteiktā apjomā ir gatavs risinājuma izmantošanai.
Darba apjoms: 60 lpp., 13 tabulas, 23 attēli, 2 pielikumi, 29 informācijas avoti. |