Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Computer Systems
Title in original language Lietotāja lokalizācijas tehnoloģiju izpēte papildinātās realitātes navigācijai tirdzniecības centros
Title in English Research into User Localization Technologies for Augmented Reality Navigation in Shopping Malls
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Aleksandrs Sisojevs
Reviewer Māris Kaļinka
Abstract 2. tips: Aktuālo jomas problēmu risinājumi. Darbā tiek pētīta iekštelpu navigācija, kura izmanto papildinātās realitātes tehnoloģiju. Tiek analizētas un salīdzinātas metodes lietotāja atrašanas vietas noteikšanai telpā, tiek atklātas apskatāmo risinājumu priekšrocības un trūkumi. Pētījuma mērķis ir izstrādāt jaunu pozīcijas noteikšanas metodi tirdzniecības centram, samazinot realizēšanas izmaksas un palielinot sistēmas lietošanas ērtumu, kā arī padarīt vieglāku sistēmas integrēšanu citos tirdzniecības centros. Darbā izvēlētais risinājums ir veikalu logotipu, jeb veikalu vizuālo zīmolu izmantošana. Ir izveidoti 3 neironu tīklu modeļi, kur viens no tiem ir testa modelis. Pirmais modelis atpazīst kādu unikālu objektu logotipā, bet otrais modelis atpazīst tekstu. Tā kā risinājums strādā līdzīgi QR kodu sistēmām, tiek pārbaudīta SLAM sistēmas darbība, kā arī tiek apskatīta sistēmas apvienošana ar neironu tīkla izvadu datiem. Tiek veikti eksperimenti, ar kuru palīdzību tiek noteikta neironu tīklu modeļu darbības efektivitāte. Pēc eksperimentu veikšanas tika izveidoti ieteikumi un izstrādāti papildinājumi izveidotajam risinājumam. Aprēķinātais attālums starp lietotāja mobilās ierīces kameru un atpazīto objektu ļauj ievērojami uzlabot sākotnējas pozīcijas aprēķinu precizitāti. Ņemot vērā to, ka aprēķinos tiek izmantota tikai viena kamera, šīs metodes precizitāte ir diezgan augsta, saglabājot vidējo mērījumu kļūdu ne lielāku par 10%. Rezumējot, šīs darbs piedāvā jaunu pieeju pozīcijas noteikšanai priekš sistēmām, kuri izmanto papildinātās realitātes tehnoloģiju. Tiek samazinātas sistēmas izstrādes izmaksas, samazināts darbību skaits, kas nepieciešams, lai lietotājs varētu noteikt savu pozīciju un uzsākt ceļojumu, kā arī, šī metode ir vieglāk integrējama citos tirdzniecības centros. Tā kā logotipu izskati dažādos tirdzniecības centros ir vienādi, katrs centrs noteiktā apjomā ir gatavs risinājuma izmantošanai. Darba apjoms: 60 lpp., 13 tabulas, 23 attēli, 2 pielikumi, 29 informācijas avoti.
Keywords Papildinātā realitāte, navigācija iekštelpās, dziļa mašīnmācīšanās, pozīcijas noteikšana iekštelpās
Keywords in English Augmented reality, indoor navigation, deep machine learning, indoor positioning
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 25.05.2025 19:25:57