| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Aeronautikas un transporta sistēmu inženierija |
| Nosaukums |
Rekuperācijas enerģijas ietekme uz transportlīdzekļu degvielas patēriņu. |
| Nosaukums angļu valodā |
Recuperation energy impact on vehicle fuel consumption. |
| Struktūrvienība |
31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte |
| Darba vadītājs |
Deniss Brodņevs |
| Recenzents |
Viktors Feofanovs |
| Anotācija |
Reģeneratīvā bremzēšanas sistēma ir elektriskās bremzēšanas veids, kurā elektroenerģija, ko rada vilces motori, kas darbojas ģeneratora režīmā, tiek atgriezta transportlīdzekļa elektrotīklā. Šī darba mērķis ir noskaidrot, cik lielā mērā transportlīdzekļa rekuperācijas sistēma ietekmē transportlīdzekļa degvielas patēriņu.
Pirmajā daļā aprakstīts iekšdedzes dzinēja darbības princips un elektromotora darbības princips. Tiks apskatīti dažādi iekšdedzes dzinēja cikli un tas, no kā sastāv elektromotors.
Otrajā daļā tiks aprakstīti dažādi transportlīdzekļu transmisijas veidi.
Trešajā daļā tiks aprakstīti dažādi bremžu sistēmu veidi un to darbības principi.
Ceturtajā daļā tiks aprakstīta atšķirība starp pilnībā elektriskiem, vieglajiem hibrīdiem un no elektrotīkla uzlādējamiem hibrīda transportlīdzekļiem, kā arī šo transportlīdzekļu plusi un mīnusi.
Piektajā daļā tiks aprēķināta reģeneratīvā bremžu sistēma un noskaidrota transportlīdzeklī uzstādītās vieglās hibrīda sistēmas efektivitāte. Tiks aprēķināts, cik lielā mērā šīs sistēmas līdzdalība ar rekuperatīvo bremzēšanu ietekmē transportlīdzekļa degvielas patēriņu.
Darbā kopumā ir 65 lapas, 4 tabulas, 51 formula un 24 attēli. Darbā izmantoti 32 literatūras avoti. |
| Atslēgas vārdi |
reģeneratīvā bremzēšana, rekuperācija, dzinējs, transmisija. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
regenerative braking, recuperation, engine, transmission. |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
25.05.2025 13:30:18 |