| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Aeronautics and Transport Systems Engineering |
| Title in original language |
Rekuperācijas enerģijas ietekme uz transportlīdzekļu degvielas patēriņu. |
| Title in English |
Recuperation energy impact on vehicle fuel consumption. |
| Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
| Scientific advisor |
Deniss Brodņevs |
| Reviewer |
Viktors Feofanovs |
| Abstract |
Reģeneratīvā bremzēšanas sistēma ir elektriskās bremzēšanas veids, kurā elektroenerģija, ko rada vilces motori, kas darbojas ģeneratora režīmā, tiek atgriezta transportlīdzekļa elektrotīklā. Šī darba mērķis ir noskaidrot, cik lielā mērā transportlīdzekļa rekuperācijas sistēma ietekmē transportlīdzekļa degvielas patēriņu.
Pirmajā daļā aprakstīts iekšdedzes dzinēja darbības princips un elektromotora darbības princips. Tiks apskatīti dažādi iekšdedzes dzinēja cikli un tas, no kā sastāv elektromotors.
Otrajā daļā tiks aprakstīti dažādi transportlīdzekļu transmisijas veidi.
Trešajā daļā tiks aprakstīti dažādi bremžu sistēmu veidi un to darbības principi.
Ceturtajā daļā tiks aprakstīta atšķirība starp pilnībā elektriskiem, vieglajiem hibrīdiem un no elektrotīkla uzlādējamiem hibrīda transportlīdzekļiem, kā arī šo transportlīdzekļu plusi un mīnusi.
Piektajā daļā tiks aprēķināta reģeneratīvā bremžu sistēma un noskaidrota transportlīdzeklī uzstādītās vieglās hibrīda sistēmas efektivitāte. Tiks aprēķināts, cik lielā mērā šīs sistēmas līdzdalība ar rekuperatīvo bremzēšanu ietekmē transportlīdzekļa degvielas patēriņu.
Darbā kopumā ir 65 lapas, 4 tabulas, 51 formula un 24 attēli. Darbā izmantoti 32 literatūras avoti. |
| Keywords |
reģeneratīvā bremzēšana, rekuperācija, dzinējs, transmisija. |
| Keywords in English |
regenerative braking, recuperation, engine, transmission. |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
25.05.2025 13:30:18 |