| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Datorsistēmas |
| Nosaukums |
Algoritma izstrāde dambretes spēlei uz dažāda izmēra galdiņiem |
| Nosaukums angļu valodā |
Development of an Algorithm for Playing Checkers on Different-Size Boards |
| Struktūrvienība |
33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte |
| Darba vadītājs |
Egons Lavendelis |
| Recenzents |
Sintija Petroviča-Kļaviņa |
| Anotācija |
Šis bakalaura darbs ir vērsts uz dambretes spēlēšanas algoritma izstrādi uz dažāda izmēra dēļiem. Šī pētījuma mērķis ir izstrādāt un ieviest mērogojamu pārbaudītāju dzinēju, kas pārvar tradicionālo 8 × 8 dēļu risinājumu ierobežojumus, integrējot uzlabotu minimax meklēšanu ar alfa–beta atzarošanu un iteratīvu padziļināšanu ar adaptīvām novērtēšanas funkcijām, kas apvieno neironu tīklu metodes. Šī pieeja apvieno dinamiskus dēļu attēlojumus un izturīgus kustības ģenerēšanas moduļus, lai efektīvi apstrādātu dažādus dēļu izmērus, vienlaikus saglabājot stratēģisko dziļumu. Plaši eksperimentālie novērtējumi parāda, ka piedāvātais dzinējs sasniedz šo mērķi, veiksmīgi spēlējot dažādās dēļu konfigurācijās. Turklāt mūsdienu mašīnmācības integrācija ar klasiskajām AI metodēm sniedz vērtīgu ieskatu mērogojamu spēļu spēlēšanas algoritmu izaicinājumos.
Bakalaura darbs sastāv no 67 lapām; tajā ir 24 attēli, 2 tabulas, 5 pielikumi, un 60 atsauces. |
| Atslēgas vārdi |
MĒROGOJAMS DAMBRETES DZINIS, ADAPTĪVĀ HEIRISTISKĀ NOVĒRTĒŠANA, NEIRONU TĪKLI, ITERATĪVĀ PADZIĻINĀŠANĀS, MAŠĪNAMĀCĪŠANĀS |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
SCALABLE CHECKERS ENGINE, ADAPTIVE HEURISTIC EVALUATION, NEURAL NETWORKS, ITERATIVE DEEPENING, MACHINE LEARNING |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
23.05.2025 17:26:08 |