Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Computer Systems
Title in original language Algoritma izstrāde dambretes spēlei uz dažāda izmēra galdiņiem
Title in English Development of an Algorithm for Playing Checkers on Different-Size Boards
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Egons Lavendelis
Reviewer Sintija Petroviča-Kļaviņa
Abstract Šis bakalaura darbs ir vērsts uz dambretes spēlēšanas algoritma izstrādi uz dažāda izmēra dēļiem. Šī pētījuma mērķis ir izstrādāt un ieviest mērogojamu pārbaudītāju dzinēju, kas pārvar tradicionālo 8 × 8 dēļu risinājumu ierobežojumus, integrējot uzlabotu minimax meklēšanu ar alfa–beta atzarošanu un iteratīvu padziļināšanu ar adaptīvām novērtēšanas funkcijām, kas apvieno neironu tīklu metodes. Šī pieeja apvieno dinamiskus dēļu attēlojumus un izturīgus kustības ģenerēšanas moduļus, lai efektīvi apstrādātu dažādus dēļu izmērus, vienlaikus saglabājot stratēģisko dziļumu. Plaši eksperimentālie novērtējumi parāda, ka piedāvātais dzinējs sasniedz šo mērķi, veiksmīgi spēlējot dažādās dēļu konfigurācijās. Turklāt mūsdienu mašīnmācības integrācija ar klasiskajām AI metodēm sniedz vērtīgu ieskatu mērogojamu spēļu spēlēšanas algoritmu izaicinājumos. Bakalaura darbs sastāv no 67 lapām; tajā ir 24 attēli, 2 tabulas, 5 pielikumi, un 60 atsauces.
Keywords MĒROGOJAMS DAMBRETES DZINIS, ADAPTĪVĀ HEIRISTISKĀ NOVĒRTĒŠANA, NEIRONU TĪKLI, ITERATĪVĀ PADZIĻINĀŠANĀS, MAŠĪNAMĀCĪŠANĀS
Keywords in English SCALABLE CHECKERS ENGINE, ADAPTIVE HEURISTIC EVALUATION, NEURAL NETWORKS, ITERATIVE DEEPENING, MACHINE LEARNING
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 23.05.2025 17:26:08