| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Uzņēmējdarbība un vadīšana |
| Nosaukums |
Pētījums par paaudžu vērtībām un to ietekmi uz Latvijas patērētāju pirkšanas paradumiem |
| Nosaukums angļu valodā |
Research on Generational Values and Their Impact on the Purchasing Behavior of Latvian Consumers |
| Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
| Darba vadītājs |
Rita Greitāne |
| Recenzents |
Normunds Balabka |
| Anotācija |
Sapala, K. Pētījums par paaudžu vērtībām un to ietekmi uz Latvijas patērētāju pirkšanas paradumiem: Bakalaura darbs / Sapala, K., Greitāne, R. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura akadēmisko studiju programma “Uzņēmējdarbības un vadīšana”, 61 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 61 lpp., tajā iekļauti 18 attēli, 2 tabulas, 2 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 27 avoti latviešu un 39 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 1 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Veikt pētījumu un identificēt, kā dažādu paaudžu vērtības ietekmē patērētāju pirkšanas uzvedību un uzņēmumu mārketinga stratēģijas Latvijā.
Pirmajā darba daļā aplūkota patērētāju pirkšanas uzvedības teorētiskā bāze, analizēti uzvedību ietekmējošie faktori, izpētīta paaudžu teorija un to klasifikācija, kā arī analizēti patēriņa paradumi Latvijā.
Otrajā darba daļā veikta Latvijas patērētāju aptauja un analizēti tās rezultāti, kā arī izstrādāta gadījuma izpēte par trīs mazumtirdzniecības uzņēmumu mārketinga stratēģijām, lai novērtētu dažādu paaudžu vērtību ietekmi uz zīmolu komunikāciju.
Nozīmīgākie rezultāti: Pētījums pierāda, ka dažādu paaudžu vērtības ietekmē viņu pirkšanas uzvedību – jaunākās paaudzes dod priekšroku digitāliem, sociāli atbildīgiem un ilgtspējīgiem zīmoliem, savukārt vecākas paaudzes lielāku nozīmi piešķir produkta kvalitātei un cenai. Gadījuma izpēte apliecina, ka uzņēmumi, kas mērķtiecīgi pielāgo savas mārketinga stratēģijas dažādu paaudžu vērtībām, spēj uzlabot klientu piesaisti un savus finanšu rezultātus. |
| Atslēgas vārdi |
paaudžu vērtības, patērētāju vērtības, patērētāju pirkšanas paradumi, paaudze X, paaudze Y, paaudze Z. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
consumer values, generational values, consumers, consumer buying habits, generation X, generation Y, generation Z, Gen Z, Gen Y, Gen X, Baby Boomers. |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
23.05.2025 13:01:56 |