| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Entrepreneurship and Management |
| Title in original language |
Pētījums par paaudžu vērtībām un to ietekmi uz Latvijas patērētāju pirkšanas paradumiem |
| Title in English |
Research on Generational Values and Their Impact on the Purchasing Behavior of Latvian Consumers |
| Department |
22000 Faculty of Engineering Economics and Management |
| Scientific advisor |
Rita Greitāne |
| Reviewer |
Normunds Balabka |
| Abstract |
Sapala, K. Pētījums par paaudžu vērtībām un to ietekmi uz Latvijas patērētāju pirkšanas paradumiem: Bakalaura darbs / Sapala, K., Greitāne, R. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura akadēmisko studiju programma “Uzņēmējdarbības un vadīšana”, 61 lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, divas daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 61 lpp., tajā iekļauti 18 attēli, 2 tabulas, 2 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 27 avoti latviešu un 39 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 1 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Veikt pētījumu un identificēt, kā dažādu paaudžu vērtības ietekmē patērētāju pirkšanas uzvedību un uzņēmumu mārketinga stratēģijas Latvijā.
Pirmajā darba daļā aplūkota patērētāju pirkšanas uzvedības teorētiskā bāze, analizēti uzvedību ietekmējošie faktori, izpētīta paaudžu teorija un to klasifikācija, kā arī analizēti patēriņa paradumi Latvijā.
Otrajā darba daļā veikta Latvijas patērētāju aptauja un analizēti tās rezultāti, kā arī izstrādāta gadījuma izpēte par trīs mazumtirdzniecības uzņēmumu mārketinga stratēģijām, lai novērtētu dažādu paaudžu vērtību ietekmi uz zīmolu komunikāciju.
Nozīmīgākie rezultāti: Pētījums pierāda, ka dažādu paaudžu vērtības ietekmē viņu pirkšanas uzvedību – jaunākās paaudzes dod priekšroku digitāliem, sociāli atbildīgiem un ilgtspējīgiem zīmoliem, savukārt vecākas paaudzes lielāku nozīmi piešķir produkta kvalitātei un cenai. Gadījuma izpēte apliecina, ka uzņēmumi, kas mērķtiecīgi pielāgo savas mārketinga stratēģijas dažādu paaudžu vērtībām, spēj uzlabot klientu piesaisti un savus finanšu rezultātus. |
| Keywords |
paaudžu vērtības, patērētāju vērtības, patērētāju pirkšanas paradumi, paaudze X, paaudze Y, paaudze Z. |
| Keywords in English |
consumer values, generational values, consumers, consumer buying habits, generation X, generation Y, generation Z, Gen Z, Gen Y, Gen X, Baby Boomers. |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
23.05.2025 13:01:56 |