Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Logopēdija
Nosaukums Valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas sākumskolas skolēnam ar Viljamsa sindromu
Nosaukums angļu valodā Language development characteristics and therapy strategies for a primary school student with Williams syndrome
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Māra Domiceviča
Recenzents Gundega Tomele
Anotācija Anotācija Darba autors: Krista Brasla Darba tēma: Valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas sākumskolas skolēnam ar Viljamsa sindromu Darba veids: Bakalaura darbs Studiju programma: Logopēdija Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Māra Domiceviča Darba apjoms: Darbs sastāv no 44 lappusēm, viena attēla, vienas tabulas, 43 izmantotās literatūras avotiem, četriem pielikumiem. Atslēgas vārdi: Viljamsa sindroms, valodas attīstība, sākumskolas skolēns, logopēdiskā korekcija. Pētījuma mērķis: Izpētīt, kādas ir valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas sākumskolas skolēnam ar Viljamsa sindromu. Darba saturs: Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorijā tiek rakstīts par sākumskolas skolēnu valodas attīstību, Viljamsa sindromu, tā raksturojumu no pedagoģiskās, psiholoģiskās un medicīniskās puses, kā arī valodas attīstības īpatnībām un korekcijas iespējām. Praktiskajā daļā tiek aprakstīts veiktais empīriskais pētījums, pētījuma dalībnieks, norise un rezultāti, to analīze. Pētījuma metodes: Teorētiskās: zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Empīriskās: novērošana, dokumentu (valodas un medicīnas kartes) analīze, valodas , vecāku intervija, logopēdiskās korekcijas darbs. Darba rezultāti: Skolēna valodas attīstības dinamika uzskatāma pozitīva, jo pēc logopēdiskās korekcijas darba relatīvi tika uzlabota skolēna valodas sapratne un lasītā teksta izpratne, kā arī artikulācijas aparāta kustību amplitūda un spēks. Pēc korekcijas bija mazāk dzirdamas eholālijas un paplašinājies vārdu krājums. Darba izmantojamība: Darbā tika atspoguļota informācija par tipisku valodas attīstību un valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas skolēniem ar Viljamsa sindromu, kas nozīmē, ka darbu var izmantot studenti, praktizējoši logopēdi un citi interesenti, kas ikdienā strādā ar skolēniem, kuriem ir Viljamsa sindroms.
Atslēgas vārdi Viljamsa sindroms, valodas attīstība, sākumskolas skolēns, logopēdiskā korekcija
Atslēgas vārdi angļu valodā Williams syndrome, language development, primary school student, speech therapy.
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 22.05.2025 11:19:13