Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm
Title in original language Valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas sākumskolas skolēnam ar Viljamsa sindromu
Title in English Language development characteristics and therapy strategies for a primary school student with Williams syndrome
Department Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Scientific advisor Māra Domiceviča
Reviewer Gundega Tomele
Abstract Anotācija Darba autors: Krista Brasla Darba tēma: Valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas sākumskolas skolēnam ar Viljamsa sindromu Darba veids: Bakalaura darbs Studiju programma: Logopēdija Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Māra Domiceviča Darba apjoms: Darbs sastāv no 44 lappusēm, viena attēla, vienas tabulas, 43 izmantotās literatūras avotiem, četriem pielikumiem. Atslēgas vārdi: Viljamsa sindroms, valodas attīstība, sākumskolas skolēns, logopēdiskā korekcija. Pētījuma mērķis: Izpētīt, kādas ir valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas sākumskolas skolēnam ar Viljamsa sindromu. Darba saturs: Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorijā tiek rakstīts par sākumskolas skolēnu valodas attīstību, Viljamsa sindromu, tā raksturojumu no pedagoģiskās, psiholoģiskās un medicīniskās puses, kā arī valodas attīstības īpatnībām un korekcijas iespējām. Praktiskajā daļā tiek aprakstīts veiktais empīriskais pētījums, pētījuma dalībnieks, norise un rezultāti, to analīze. Pētījuma metodes: Teorētiskās: zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Empīriskās: novērošana, dokumentu (valodas un medicīnas kartes) analīze, valodas , vecāku intervija, logopēdiskās korekcijas darbs. Darba rezultāti: Skolēna valodas attīstības dinamika uzskatāma pozitīva, jo pēc logopēdiskās korekcijas darba relatīvi tika uzlabota skolēna valodas sapratne un lasītā teksta izpratne, kā arī artikulācijas aparāta kustību amplitūda un spēks. Pēc korekcijas bija mazāk dzirdamas eholālijas un paplašinājies vārdu krājums. Darba izmantojamība: Darbā tika atspoguļota informācija par tipisku valodas attīstību un valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas skolēniem ar Viljamsa sindromu, kas nozīmē, ka darbu var izmantot studenti, praktizējoši logopēdi un citi interesenti, kas ikdienā strādā ar skolēniem, kuriem ir Viljamsa sindroms.
Keywords Viljamsa sindroms, valodas attīstība, sākumskolas skolēns, logopēdiskā korekcija
Keywords in English Williams syndrome, language development, primary school student, speech therapy.
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 22.05.2025 11:19:13