| Abstract |
Anotācija
Darba autors: Krista Brasla
Darba tēma: Valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas sākumskolas skolēnam ar
Viljamsa sindromu
Darba veids: Bakalaura darbs
Studiju programma: Logopēdija
Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Māra Domiceviča
Darba apjoms: Darbs sastāv no 44 lappusēm, viena attēla, vienas tabulas, 43 izmantotās
literatūras avotiem, četriem pielikumiem.
Atslēgas vārdi: Viljamsa sindroms, valodas attīstība, sākumskolas skolēns, logopēdiskā
korekcija.
Pētījuma mērķis: Izpētīt, kādas ir valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas
sākumskolas skolēnam ar Viljamsa sindromu.
Darba saturs: Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorijā tiek rakstīts par
sākumskolas skolēnu valodas attīstību, Viljamsa sindromu, tā raksturojumu no pedagoģiskās,
psiholoģiskās un medicīniskās puses, kā arī valodas attīstības īpatnībām un korekcijas iespējām.
Praktiskajā daļā tiek aprakstīts veiktais empīriskais pētījums, pētījuma dalībnieks, norise un
rezultāti, to analīze.
Pētījuma metodes: Teorētiskās: zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Empīriskās:
novērošana, dokumentu (valodas un medicīnas kartes) analīze, valodas , vecāku intervija,
logopēdiskās korekcijas darbs.
Darba rezultāti: Skolēna valodas attīstības dinamika uzskatāma pozitīva, jo pēc logopēdiskās
korekcijas darba relatīvi tika uzlabota skolēna valodas sapratne un lasītā teksta izpratne, kā arī
artikulācijas aparāta kustību amplitūda un spēks. Pēc korekcijas bija mazāk dzirdamas
eholālijas un paplašinājies vārdu krājums.
Darba izmantojamība: Darbā tika atspoguļota informācija par tipisku valodas attīstību un
valodas attīstības īpatnības un korekcijas iespējas skolēniem ar Viljamsa sindromu, kas nozīmē, ka darbu var izmantot studenti, praktizējoši logopēdi un citi interesenti, kas ikdienā strādā ar skolēniem, kuriem ir Viljamsa sindroms. |