| Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Logopēdija |
| Nosaukums |
Lasītprasmes apguve 1. klases skolēniem ar runas un valodas traucējumiem |
| Nosaukums angļu valodā |
Literacy learning for 1st grade students with speech and language disorders |
| Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
| Darba vadītājs |
Zane Tumševica |
| Recenzents |
Māra Domiceviča |
| Anotācija |
Darba autors: Mišela Aleksandrova.
Darba tēma: Lasītprasmes apguve 1. klases skolēniem ar runas un valodas traucējumiem.
Darba veids: bakalaura darbs.
Studiju programma: logopēdija.
Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Zane Tumševica.
Darba apjoms: 41 lpp., 14 attēli, 7 tabulas, 5 pielikumi
Atslēgas vārdi: lasīšana, lasītprasme, lasītprasmes apguve, lasītprasmes veicināšana, lasīšanas traucējumi, lasīšanas traucējumu korekcija.
Pētījuma mērķis: pētīt 1. klases skolēnu lasīšanas veida, tempa un lasītprasmes attīstību 6 mēnešu laikā starp skolēniem ar un bez runas un valodas traucējumiem.
Darba saturs : darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no četrām nodaļām. Tajās aprakstīta lasītprasmes apguve un veicināšana, lasīšanas traucējumi un to korekcija, skrīninga instrumenti lasīšanas novērtēšanā. Praktiskajā daļā aprakstītas pētījuma metodes, tā norise un apkopoti rezultāti par lasītprasmes attīstību 1. klases skolēniem ar runas un valodas traucējumiem.
Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metode – zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Empīriskā pētījuma metodes - kvalitatīvo datu ieguves metode (autores izveidota lasīšanas parametru reģistrācijas lapa), kvantitatīvo datu apstrādes metode lasīšanas un lasītprasmes vērtēšanas rezultātu statistikai un salīdzināšanai (datu matemātiski statistiskās apstrādes un analīzes metodes, izmantojot Microsoft Office Excel 2021 programmu), datu analīze un interpretācija.
Darba rezultāti: apkopotas un analizētas teorētiskās atziņas, apkopoti 24 pirmās klases skolēnu lasītprasmes izpētes rezultāti, t. i., 10 skolēni ar runas un valodas traucējumiem, 14 skolēni ar tipisku valodas attīstību.
Darba izmantojamība: darbu var izmantot studenti, logopēdi un pedagogi zināšanu papildināšanai par lasītprasmes attīstību 1. klases skolēniem. |
| Atslēgas vārdi |
Lasīšana, lasītprasme, lasītprasmes apguve, lasītprasmes veicināšana, lasīšanas traucējumi, lasīšanas traucējumu korekcija |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Reading, literacy, literacy acquisition, literacy promotion, reading disorders, correction of reading disorders |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
21.05.2025 01:02:36 |