Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm
Title in original language Lasītprasmes apguve 1. klases skolēniem ar runas un valodas traucējumiem
Title in English Literacy learning for 1st grade students with speech and language disorders
Department Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Scientific advisor Zane Tumševica
Reviewer Māra Domiceviča
Abstract Darba autors: Mišela Aleksandrova. Darba tēma: Lasītprasmes apguve 1. klases skolēniem ar runas un valodas traucējumiem. Darba veids: bakalaura darbs. Studiju programma: logopēdija. Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Zane Tumševica. Darba apjoms: 41 lpp., 14 attēli, 7 tabulas, 5 pielikumi Atslēgas vārdi: lasīšana, lasītprasme, lasītprasmes apguve, lasītprasmes veicināšana, lasīšanas traucējumi, lasīšanas traucējumu korekcija. Pētījuma mērķis: pētīt 1. klases skolēnu lasīšanas veida, tempa un lasītprasmes attīstību 6 mēnešu laikā starp skolēniem ar un bez runas un valodas traucējumiem. Darba saturs : darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no četrām nodaļām. Tajās aprakstīta lasītprasmes apguve un veicināšana, lasīšanas traucējumi un to korekcija, skrīninga instrumenti lasīšanas novērtēšanā. Praktiskajā daļā aprakstītas pētījuma metodes, tā norise un apkopoti rezultāti par lasītprasmes attīstību 1. klases skolēniem ar runas un valodas traucējumiem. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metode – zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Empīriskā pētījuma metodes - kvalitatīvo datu ieguves metode (autores izveidota lasīšanas parametru reģistrācijas lapa), kvantitatīvo datu apstrādes metode lasīšanas un lasītprasmes vērtēšanas rezultātu statistikai un salīdzināšanai (datu matemātiski statistiskās apstrādes un analīzes metodes, izmantojot Microsoft Office Excel 2021 programmu), datu analīze un interpretācija. Darba rezultāti: apkopotas un analizētas teorētiskās atziņas, apkopoti 24 pirmās klases skolēnu lasītprasmes izpētes rezultāti, t. i., 10 skolēni ar runas un valodas traucējumiem, 14 skolēni ar tipisku valodas attīstību. Darba izmantojamība: darbu var izmantot studenti, logopēdi un pedagogi zināšanu papildināšanai par lasītprasmes attīstību 1. klases skolēniem.
Keywords Lasīšana, lasītprasme, lasītprasmes apguve, lasītprasmes veicināšana, lasīšanas traucējumi, lasīšanas traucējumu korekcija
Keywords in English Reading, literacy, literacy acquisition, literacy promotion, reading disorders, correction of reading disorders
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 21.05.2025 01:02:36