Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbība un vadīšana
Nosaukums Jauno talantu piesaistoša darba piedāvājuma modeļa izveidošana
Nosaukums angļu valodā Designing a model for attracting new talent through effective job offers
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Ieva Andersone
Recenzents Inga Lapiņa
Anotācija Reinvalde, I. Jauno talantu piesaistoša darba piedāvājuma modeļa izveidošana: Maģistra darbs / Reinvalde, I., Andersone, I., Orinska, I. (2025) Rīga: RTU IEVF, maģistra akadēmiskā studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 100 lpp. ​ Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 100 lpp., tajā iekļauti 6 attēli, 8 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 14 avoti latviešu, 46 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 13 pielikumi. ​Pētījuma mērķis: Maģistra darba mērķis ir analizēt Z paaudzes raksturīgākās iezīmes un to ietekmei uz darba tirgu, lai sniegtu ieskatu par to, kā uzņēmumi var pielāgot savu materiālo un nemateriālo labumu grozu, kādas stratēģijas var tikt izmantotas, lai piesaistītu un noturētu Z paaudzes darbiniekus. Pirmajā darba daļā autors analizē zinātnisko literatūru un interneta avotus, lai izprastu Z paaudzes īpatnības salīdzinājumā ar citām paaudzēm, īpaši darba vidē. Īpaša uzmanība pievērsta materiālajiem un nemateriālajiem labumiem, kas veicina šīs paaudzes motivāciju un ilgtermiņa lojalitāti. Otrajā darba daļā tiek aprakstīts pētījuma dizains, formulēti pētījuma jautājumi un noteikti analīzes kritēriji. Tiek izklāstītas izmantotās datu vākšanas un analīzes metodes, kā arī nodrošināta datu kvalitāte un ticamība, lai sasniegtu pētījuma mērķus un iegūtu uzticamus rezultātus. Trešajā darba daļā autors veic ekspertu intervijas un anketēšanu Z paaudzes vidū, lai padziļināti izprastu tās vajadzības un raksturojumu. Balstoties uz iegūtajiem datiem, tiek izstrādāts praktisks modelis, kas palīdz pielāgot darba vidi šīs paaudzes prasībām. Nozīmīgākie rezultāti: Lai noturētu darbiniekus un veicinātu viņu lojalitāti, uzņēmumiem jāizstrādā pārdomātas stratēģijas, kas vērstas uz darbinieku labsajūtu. Slikta uzņēmuma kultūra un nepietiekama komunikācija var radīt neapmierinātību un veicināt kadru mainību, tāpēc liela nozīme ir ne tikai finanšu piedāvājumam, bet arī emocionālajam klimatam darba vidē. Atslēgas vārdi: Z paaudze, Paaudžu atšķirības, Darba tirgus, Darbinieku piesaiste, Darbinieku noturēšana, Darba motivācija, Nemateriālie labumi, Materiālie labumi, Labklājība.
Atslēgas vārdi Z paaudze, Paaudžu atšķirības, Darba tirgus, Darbinieku piesaiste, Darbinieku noturēšana, Darba motivācija, Nemateriālie labumi, Materiālie labumi, Labklājība
Atslēgas vārdi angļu valodā Generation Z, Generational differences, Labor market, Employee attraction, Employee retention, Work motivation, Non-material benefits, Material benefits, Well-being
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 20.05.2025 11:25:13