Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Entrepreneurship and Management
Title in original language Jauno talantu piesaistoša darba piedāvājuma modeļa izveidošana
Title in English Designing a model for attracting new talent through effective job offers
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Ieva Andersone
Reviewer Inga Lapiņa
Abstract Reinvalde, I. Jauno talantu piesaistoša darba piedāvājuma modeļa izveidošana: Maģistra darbs / Reinvalde, I., Andersone, I., Orinska, I. (2025) Rīga: RTU IEVF, maģistra akadēmiskā studiju programma “Uzņēmējdarbība un vadīšana”, 100 lpp. ​ Maģistra darbs rakstīts latviešu valodā, to veido ievads, trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 100 lpp., tajā iekļauti 6 attēli, 8 tabulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 14 avoti latviešu, 46 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 13 pielikumi. ​Pētījuma mērķis: Maģistra darba mērķis ir analizēt Z paaudzes raksturīgākās iezīmes un to ietekmei uz darba tirgu, lai sniegtu ieskatu par to, kā uzņēmumi var pielāgot savu materiālo un nemateriālo labumu grozu, kādas stratēģijas var tikt izmantotas, lai piesaistītu un noturētu Z paaudzes darbiniekus. Pirmajā darba daļā autors analizē zinātnisko literatūru un interneta avotus, lai izprastu Z paaudzes īpatnības salīdzinājumā ar citām paaudzēm, īpaši darba vidē. Īpaša uzmanība pievērsta materiālajiem un nemateriālajiem labumiem, kas veicina šīs paaudzes motivāciju un ilgtermiņa lojalitāti. Otrajā darba daļā tiek aprakstīts pētījuma dizains, formulēti pētījuma jautājumi un noteikti analīzes kritēriji. Tiek izklāstītas izmantotās datu vākšanas un analīzes metodes, kā arī nodrošināta datu kvalitāte un ticamība, lai sasniegtu pētījuma mērķus un iegūtu uzticamus rezultātus. Trešajā darba daļā autors veic ekspertu intervijas un anketēšanu Z paaudzes vidū, lai padziļināti izprastu tās vajadzības un raksturojumu. Balstoties uz iegūtajiem datiem, tiek izstrādāts praktisks modelis, kas palīdz pielāgot darba vidi šīs paaudzes prasībām. Nozīmīgākie rezultāti: Lai noturētu darbiniekus un veicinātu viņu lojalitāti, uzņēmumiem jāizstrādā pārdomātas stratēģijas, kas vērstas uz darbinieku labsajūtu. Slikta uzņēmuma kultūra un nepietiekama komunikācija var radīt neapmierinātību un veicināt kadru mainību, tāpēc liela nozīme ir ne tikai finanšu piedāvājumam, bet arī emocionālajam klimatam darba vidē. Atslēgas vārdi: Z paaudze, Paaudžu atšķirības, Darba tirgus, Darbinieku piesaiste, Darbinieku noturēšana, Darba motivācija, Nemateriālie labumi, Materiālie labumi, Labklājība.
Keywords Z paaudze, Paaudžu atšķirības, Darba tirgus, Darbinieku piesaiste, Darbinieku noturēšana, Darba motivācija, Nemateriālie labumi, Materiālie labumi, Labklājība
Keywords in English Generation Z, Generational differences, Labor market, Employee attraction, Employee retention, Work motivation, Non-material benefits, Material benefits, Well-being
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 20.05.2025 11:25:13