Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmējdarbības loģistika
Nosaukums Jūras konteinerpārvadājumu darbības efektivitātes novērtējums Rīgas brīvostā
Nosaukums angļu valodā Evaluation of the efficiency of maritime container transportation in the Freeport of Riga
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Linda Kelle
Recenzents Roberts Gailītis
Anotācija Bakalaura darbs tiek rakstīts latviešu valodā un to veido ievads, 3 daļas, 7 apakšnodaļas un 2 apakš apakšnodaļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 59 lpp, tajā tiek iekļauti 3 attēli, 16 tabulas un 12 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 20 avoti latviešu valodā, 40 avoti angļu un 1 avots krievu valodā, kopsummā izmantojot 61 avotus. Pētījuma mērķis: Balstoties uz Rīgas brīvostas “Baltijas konteineru terminālis” un “Rīgas universālais terminālis” konteinerpārvadājumu darbības efektivitātes analīzi, piedāvāt Rīgas brīvostas termināļiem jūras konteinerpārvadājumu darbības efektivitātes uzlabojumus. Pirmajā darba daļā tiek veikts jūras konteinerpārvadājumu organizēšanas teorētiskais apskats, kurā tiek apskatīta gan to būtība, loma loģistikas ķēdē, gan to posmi un ķēdes dalībnieki. Darba otrajā daļā tiek analizēta konteinerpārvadājumu procesu efektivitāte, t. i., gan apjomu dinamikas un infrastruktūras kapacitātes analīze Rīgas brīvostā, gan arī “Baltijas konteineru terminālis” un “Rīgas universālais terminālis” efektivitātes rādītāju analīze. Trešajā darba daļā tiek veikti aprēķini, kur tiek noskaidrota abu termināļu noslodze un tas, cik ilgā laikā tiek apkalpoti konteinerkuģi, lai sniegtu aktuālo risināmo problēmu uzlabošanu. Nozīmīgākie rezultāti: 1. Galvenie loģistikas ķēdes dalībnieki ir eksportētāji, importētāji, ekspeditori, kuģniecības līnijas, muitas aģenti un transporta operatori; ostu efektivitāte ietekmē izmaksas, laiku un pakalpojumu kvalitāti. 2. Abi termināļi veido 76,41% - 95,92% īpatsvaru no Rīgas brīvostas TEU apjoma no 2019. līdz 2024. gadam; 3 piestātnes katram terminālim, bet “Baltijas konteineru terminālis” ienāk par 125 konteinerkuģiem vairāk nekā “Rīgas universālais terminālis”. 3. “Rīgas universālais terminālis” darbojas tuvu savām maksimālajām spējām ar kapacitātes izmantošanu 73,03%. 1 TEU tas apstrādā par 6,12 sekundēm ilgāk, salīdzinājumā ar “Baltijas konteineru termināli”, bet, izmantojot LHM-420 celtni, spētu samazināt TEU apstrādes laiku par, apmēram, 12,50%. “Baltijas konteineru terminālis” platība ir pārāk liela attiecībā pret konteineru daudzumu, jo vidēji tiek apstrādāti 0,509 TEU/m2; konteinerkuģi ienāk biežāk, jo vidējais intervāls ir par 0,57 dienām mazāks, nekā “Rīgas universālais terminālis”.
Atslēgas vārdi jūras konteinerpārvadājumi, konteinerpārvadājumu procesu efektivitāte, infrastruktūras kapacitāte, termināļu noslodze, konteinerkuģu apkalpošanas laiks
Atslēgas vārdi angļu valodā maritime container transport, efficiency of container transport processes, infrastructure capacity, terminal capacity, container vessel handling time
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 15.05.2025 12:26:19