| Anotācija |
Janševska B. Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksporta konkurētspējas novērtējums uz
ASV: Bakalaura darbs / Janševska B., Jurgelāne-Kaldava I. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura
profesionālo studiju programma “Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana,” 69.lpp.
Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi.
Darba apjoms ir 69 lpp., tajā iekļauti 7 attēli, 17 tabulas, 11 formulas. Izmantotajā literatūras
un avotu sarakstā ietverti 17 avoti latviešu un 35 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 6
pielikumi.
Bakalaura darba mērķis ir pētīt un analizēt Latvijas poligrāfijas uzņēmumu
konkurētspēju ASV tirgū, lai izstrādātu priekšlikumus to potenciālai eksporta attīstībai.
Pirmajā daļā tiek apskatīti eksporta konkurētspējas teorētiskie aspekti, kas ietver
vispārīgas eksporta stratēģijas, konkurētspējas teorētiskos modeļus un faktorus, kas ietekmē
uzņēmumu spēju konkurēt starptautiskajos tirgos. Īpaša uzmanība tiek pievērsta Latvijas
poligrāfijas nozarei, analizējot tās attīstību, globālās tirgus tendences un ASV tirgus īpatnības.
Tiek aplūkoti arī teorētiskie pamati produktu pozicionēšanai, cenu politikai un mārketinga
stratēģijām starptautiskajos tirgos, kas veido teorētisko pamatu turpmākai analīzei.
Otrajā daļā tiek veikta Latvijas poligrāfijas nozares analīze. Tiek raksturoti galvenie
nozares darbību raksturojošie rādītāji, īpašu uzmanību pievēršot eksportspējai un nozares
specializācijas faktoriem. Tiek analizētas Latvijas un ASV ekonomiskās attiecības poligrāfijas
nozarē, izstrādāta riska matrica un veikta SVID analīze. Papildus tiek izmantoti statistikas dati
un ekspertu intervijas, lai padziļināti izpētītu Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksportēšanas
iespējas un izaicinājumus ASV tirgū.
Trešajā daļā tiek izstrādāti praktiski priekšlikumi Latvijas poligrāfijas uzņēmumu
eksporta konkurētspējas veicināšanai. Tiek piedāvāts stratēģisks mārketinga plāns, kas ietver
produktu pozicionēšanu, cenu politikas stratēģijas un reklāmas kampaņas, balstoties uz otrajā
daļā veikto analīzi.
Nozīmīgakie rezultāti: Darba rezultātā izstrādātas rekomendācijas Latvijas poligrāfijas
uzņēmumu konkurētspējas veicināšanai ASV, uzsverot efektīvas loģistikas un mārketinga
aktivitāšu efektivitāti.
Atslēgas vārdi: poligrāfijas nozare, ASV tirgus, digitālais mārketings |