Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana
Nosaukums Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksporta konkurētspējas novērtējums uz ASV
Nosaukums angļu valodā Assessment of export competitiveness of Latvian printing companies to the USA
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Ingūna Jurgelāne-Kaldava
Recenzents Agrita Lapinska
Anotācija Janševska B. Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksporta konkurētspējas novērtējums uz ASV: Bakalaura darbs / Janševska B., Jurgelāne-Kaldava I. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura profesionālo studiju programma “Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana,” 69.lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 69 lpp., tajā iekļauti 7 attēli, 17 tabulas, 11 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 17 avoti latviešu un 35 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 6 pielikumi. Bakalaura darba mērķis ir pētīt un analizēt Latvijas poligrāfijas uzņēmumu konkurētspēju ASV tirgū, lai izstrādātu priekšlikumus to potenciālai eksporta attīstībai. Pirmajā daļā tiek apskatīti eksporta konkurētspējas teorētiskie aspekti, kas ietver vispārīgas eksporta stratēģijas, konkurētspējas teorētiskos modeļus un faktorus, kas ietekmē uzņēmumu spēju konkurēt starptautiskajos tirgos. Īpaša uzmanība tiek pievērsta Latvijas poligrāfijas nozarei, analizējot tās attīstību, globālās tirgus tendences un ASV tirgus īpatnības. Tiek aplūkoti arī teorētiskie pamati produktu pozicionēšanai, cenu politikai un mārketinga stratēģijām starptautiskajos tirgos, kas veido teorētisko pamatu turpmākai analīzei. Otrajā daļā tiek veikta Latvijas poligrāfijas nozares analīze. Tiek raksturoti galvenie nozares darbību raksturojošie rādītāji, īpašu uzmanību pievēršot eksportspējai un nozares specializācijas faktoriem. Tiek analizētas Latvijas un ASV ekonomiskās attiecības poligrāfijas nozarē, izstrādāta riska matrica un veikta SVID analīze. Papildus tiek izmantoti statistikas dati un ekspertu intervijas, lai padziļināti izpētītu Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksportēšanas iespējas un izaicinājumus ASV tirgū. Trešajā daļā tiek izstrādāti praktiski priekšlikumi Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksporta konkurētspējas veicināšanai. Tiek piedāvāts stratēģisks mārketinga plāns, kas ietver produktu pozicionēšanu, cenu politikas stratēģijas un reklāmas kampaņas, balstoties uz otrajā daļā veikto analīzi. Nozīmīgakie rezultāti: Darba rezultātā izstrādātas rekomendācijas Latvijas poligrāfijas uzņēmumu konkurētspējas veicināšanai ASV, uzsverot efektīvas loģistikas un mārketinga aktivitāšu efektivitāti. Atslēgas vārdi: poligrāfijas nozare, ASV tirgus, digitālais mārketings
Atslēgas vārdi poligrāfijas nozare, ASV tirgus, digitālais mārketings
Atslēgas vārdi angļu valodā printing industry, US market, digital marketing.
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 13.05.2025 17:44:37