Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Management of International Economic Relations
Title in original language Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksporta konkurētspējas novērtējums uz ASV
Title in English Assessment of export competitiveness of Latvian printing companies to the USA
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Ingūna Jurgelāne-Kaldava
Reviewer Agrita Lapinska
Abstract Janševska B. Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksporta konkurētspējas novērtējums uz ASV: Bakalaura darbs / Janševska B., Jurgelāne-Kaldava I. (2025) Rīga: RTU IEVF, bakalaura profesionālo studiju programma “Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana,” 69.lpp. Bakalaura darbs rakstīts latviešu valodā, to veido trīs daļas, secinājumi un priekšlikumi. Darba apjoms ir 69 lpp., tajā iekļauti 7 attēli, 17 tabulas, 11 formulas. Izmantotajā literatūras un avotu sarakstā ietverti 17 avoti latviešu un 35 avoti angļu valodā. Darbam pievienoti 6 pielikumi. Bakalaura darba mērķis ir pētīt un analizēt Latvijas poligrāfijas uzņēmumu konkurētspēju ASV tirgū, lai izstrādātu priekšlikumus to potenciālai eksporta attīstībai. Pirmajā daļā tiek apskatīti eksporta konkurētspējas teorētiskie aspekti, kas ietver vispārīgas eksporta stratēģijas, konkurētspējas teorētiskos modeļus un faktorus, kas ietekmē uzņēmumu spēju konkurēt starptautiskajos tirgos. Īpaša uzmanība tiek pievērsta Latvijas poligrāfijas nozarei, analizējot tās attīstību, globālās tirgus tendences un ASV tirgus īpatnības. Tiek aplūkoti arī teorētiskie pamati produktu pozicionēšanai, cenu politikai un mārketinga stratēģijām starptautiskajos tirgos, kas veido teorētisko pamatu turpmākai analīzei. Otrajā daļā tiek veikta Latvijas poligrāfijas nozares analīze. Tiek raksturoti galvenie nozares darbību raksturojošie rādītāji, īpašu uzmanību pievēršot eksportspējai un nozares specializācijas faktoriem. Tiek analizētas Latvijas un ASV ekonomiskās attiecības poligrāfijas nozarē, izstrādāta riska matrica un veikta SVID analīze. Papildus tiek izmantoti statistikas dati un ekspertu intervijas, lai padziļināti izpētītu Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksportēšanas iespējas un izaicinājumus ASV tirgū. Trešajā daļā tiek izstrādāti praktiski priekšlikumi Latvijas poligrāfijas uzņēmumu eksporta konkurētspējas veicināšanai. Tiek piedāvāts stratēģisks mārketinga plāns, kas ietver produktu pozicionēšanu, cenu politikas stratēģijas un reklāmas kampaņas, balstoties uz otrajā daļā veikto analīzi. Nozīmīgakie rezultāti: Darba rezultātā izstrādātas rekomendācijas Latvijas poligrāfijas uzņēmumu konkurētspējas veicināšanai ASV, uzsverot efektīvas loģistikas un mārketinga aktivitāšu efektivitāti. Atslēgas vārdi: poligrāfijas nozare, ASV tirgus, digitālais mārketings
Keywords poligrāfijas nozare, ASV tirgus, digitālais mārketings
Keywords in English printing industry, US market, digital marketing.
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 13.05.2025 17:44:37