Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Dzelzceļa transports
Nosaukums Tvaika lokomotīves virzuļu mašīnas dinamikas izpēte un līdzsvarošanas optimizācija
Nosaukums angļu valodā Research and Balancing Optimization of Dynamics of Piston Machines of Steam Locomotive
Struktūrvienība 25500 Transporta institūts
Darba vadītājs Jānis Eiduks Dr.sc.ing., docents
Recenzents Aleksandrs Boiko, Dr.sc.ing., RTU pētnieks
Anotācija Darbā izstrādāts tvaika lokomotīves virzuļmašīnas modelis, kurš pamatojoties uz faktisko mehānisma struktūrshēmu, izmantots virzuļmašīnas kinemātikas un dinamikas aprēķinu veikšanai, kas ļauj kompleksi modelēt visu virzuļmašīnas ķermeņu, tajā skaitā arī tvaika sadales mehānisma, inerces spēku līdzsvarojumu un nelīdzsvaroto spēku ietekmi uz lokomotīves virsbūves svārstībām, kā arī sliežu reakcijas spēku izmaiņām. Sastādīts praktisks aprēķinu modeļa pielietojums tvaika lokomotīves Gr-319 dinamikas analīzei, veikti aprēķini un analizētas lokomotīves svārstības pie faktiskajiem detaļu un mezglu parametriem, kā noteikts apstrādājot lokomotīves restaurācijas laikā iegūtos detaļu izmērus un masas. Veikti aprēķini un analizēti aprēķinu rezultāti. Secināts, ka tvaika lokomotīves virsbūves svārstības nepārsniedz pieļaujamās, taču tās ir pietiekami lielas, lai izskatītu iespējas mazināt to apjomu. Noteikti dinamisko spēku lielumi, tajā skaitā, ka vedošā riteņpāra ietekme uz sliežu ceļu pārsniedz rekomendēto. Darba apjoms 135 lpp., ar 6 tabulām, 53 attēliem, ar pielikumu 34 lpp. apjomā.
Atslēgas vārdi Tvaika lokomotīve virzuļmašīna dinamika līdzsvarošana Gr-319 Gulbenes Alūksnes bānītis šaursliežu
Atslēgas vārdi angļu valodā Steam locomotive piston machine balancing Gr-319 Gulbene Aluksne narrow gauge railway
Valoda lv
Gads 2012
Darba augšupielādes datums un laiks 10.02.2012 19:20:33