Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Railway Transport
Title in original language Tvaika lokomotīves virzuļu mašīnas dinamikas izpēte un līdzsvarošanas optimizācija
Title in English Research and Balancing Optimization of Dynamics of Piston Machines of Steam Locomotive
Department
Scientific advisor Jānis Eiduks Dr.sc.ing., docents
Reviewer Aleksandrs Boiko, Dr.sc.ing., RTU pētnieks
Abstract Darbā izstrādāts tvaika lokomotīves virzuļmašīnas modelis, kurš pamatojoties uz faktisko mehānisma struktūrshēmu, izmantots virzuļmašīnas kinemātikas un dinamikas aprēķinu veikšanai, kas ļauj kompleksi modelēt visu virzuļmašīnas ķermeņu, tajā skaitā arī tvaika sadales mehānisma, inerces spēku līdzsvarojumu un nelīdzsvaroto spēku ietekmi uz lokomotīves virsbūves svārstībām, kā arī sliežu reakcijas spēku izmaiņām. Sastādīts praktisks aprēķinu modeļa pielietojums tvaika lokomotīves Gr-319 dinamikas analīzei, veikti aprēķini un analizētas lokomotīves svārstības pie faktiskajiem detaļu un mezglu parametriem, kā noteikts apstrādājot lokomotīves restaurācijas laikā iegūtos detaļu izmērus un masas. Veikti aprēķini un analizēti aprēķinu rezultāti. Secināts, ka tvaika lokomotīves virsbūves svārstības nepārsniedz pieļaujamās, taču tās ir pietiekami lielas, lai izskatītu iespējas mazināt to apjomu. Noteikti dinamisko spēku lielumi, tajā skaitā, ka vedošā riteņpāra ietekme uz sliežu ceļu pārsniedz rekomendēto. Darba apjoms 135 lpp., ar 6 tabulām, 53 attēliem, ar pielikumu 34 lpp. apjomā.
Keywords Tvaika lokomotīve virzuļmašīna dinamika līdzsvarošana Gr-319 Gulbenes Alūksnes bānītis šaursliežu
Keywords in English Steam locomotive piston machine balancing Gr-319 Gulbene Aluksne narrow gauge railway
Language lv
Year 2012
Date and time of uploading 10.02.2012 19:20:33