Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Tradicionālo un digitālo maksājumu metožu ietekme uz patērētāju izdevumu uztveri
Nosaukums angļu valodā The Impact of Traditional vs. Digital Payment Methods on Consumer Spending Perception
Struktūrvienība 02C60 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Ronalds Cinks
Recenzents Darja Bubnova-Junusova
Anotācija Pētījums analizē tradicionālo un digitālo maksājumu metožu psiholoģisko ietekmi uz patērētāju tēriņu uztveri. Tas balstās uz uzvedības ekonomikas un psiholoģijas teorijām, piemēram, “mental accounting” teoriju, kas skaidro, kā indivīdi mentāli klasificē un seko saviem izdevumiem; “loss aversion” principukurā uzsvērta patērētāju tieksme samazināt finansiālos zaudējumus; un “pain of paying” jēdzienu, kas raksturo emocionālo diskomfortu, ko rada naudas tērēšana. Tiek analizēts, kā dažādas maksāšanas metodes ietekmē patērētāju kontroles sajūtu, emocionālās reakcijas, uztverto lietošanas vienkāršību un finansiālā informētība. Pētījumā tika izmantota kvantitatīva pieeja, dati iegūti no 102 respondentiem, izmantojot tiešsaistes anketēšanu. Korelācijas analīze atklāja statistiski nozīmīgu sakarību starp finansiālo apzinātību un uztverto kontroli un lietošanas ērtumu. Savukārt netika konstatētas būtiskas atšķirības starp tradicionālo metožu un digitālo maksājumu biežumu. Rezultāti liecina, ka personīgie finanšu paradumi spēlē nozīmīgāku lomu tēriņu uzvedības veidošanā nekā izvēlētā maksājuma metode.
Atslēgas vārdi digitālie maksājumi, patērētāju uzvedība, tēriņu uztvere, tēriņu psiholoģija, tradicionālie maksājumi, maksāšanas sāpes, mentālā grāmatvedība, finanšu apzinātība, impulsu kontrole.
Atslēgas vārdi angļu valodā digital payments, consumer behavior, spending perception, psychology of spending, traditional payments, pain of paying, mental accounting, financial awareness, impulse control.
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 14.04.2025 16:53:27