| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
| Nosaukums |
Krāsu ietekme uz patērētāju vērtības uztveri reklāmās |
| Nosaukums angļu valodā |
The Influence of Color in Advertisements on Consumer Perception of Value |
| Struktūrvienība |
02C60 Rīgas Biznesa skola |
| Darba vadītājs |
Ronalds Cinks |
| Recenzents |
Ieva Veidemane |
| Anotācija |
Krāsa ir būtisks vizuālās komunikācijas elements, kas ietekmē patērētāju emocionālo
reakciju, uzmanības piesaisti un zīmola uztveri. Lai gan vairākos pētījumos krāsu psiholoģija un
estētiskā ietekme uz patērētāju uzvedību jau ir analizēta, literatūra par to, kā reklāmās
izmantotās krāsas ietekmē patērētāju uztveri par produkta vērtību, ir ierobežota. Šī pētījuma
mērķis ir izprast, kā reklāmās izmantotās krāsas ietekmē Latvijas patērētāju subjektīvo produkta
vērtību.
Pētījumā tika izveidotas trīs statiskas reklāmas, kuras tika izdalītas trīs grupās. Divām
grupām tika parādīta kompozīcijas ziņā identiska reklāma ar rokas pulksteni, kas atšķīrās tikai ar
fona un akcentu krāsu kombinācijām – zemas vērtības (gaišas, piesātinātas krāsas) un augstas
vērtības (tumšas krāsas ar metālisku akcentu), bet viena grupa tika atstāta kā kontroles grupa,
kurai tika parādīts tikai rokas pulkstenis uz vienkārša balta fona. Izmantojot tiešsaistes aptauju
(Google Forms), tika savākti dati no 108 respondentiem, kuri novērtēja uztverto produkta
vērtību.
Rezultāti atklāja, ka reklāmās izmantotajām krāsām ir statistiski nozīmīga ietekme uz
patērētāju uztveri par produkta vērtību. Grupā, kur tika izmantotas “augstās vērtības” krāsas,
patērētāji produkta vērtību novērtēja būtiski augstāk salīdzinājumā ar pārējām grupām. Šie
atradumi apstiprina krāsu nozīmi reklāmās, un to spēju virzīt patērētāju uztveri un lēmumu
pieņemšanu. |
| Atslēgas vārdi |
statiskās reklāmas, krāsu psiholoģija, patērētāju uztvere, uztvertā vērtība, krāsu emocionālā ietekme. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
advertising, color psychology, consumer perception, perceived value, color emotional appeal, static advertisements. |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
14.04.2025 15:51:40 |