Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Krāsu ietekme uz patērētāju vērtības uztveri reklāmās
Nosaukums angļu valodā The Influence of Color in Advertisements on Consumer Perception of Value
Struktūrvienība 02C60 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Ronalds Cinks
Recenzents Ieva Veidemane
Anotācija Krāsa ir būtisks vizuālās komunikācijas elements, kas ietekmē patērētāju emocionālo reakciju, uzmanības piesaisti un zīmola uztveri. Lai gan vairākos pētījumos krāsu psiholoģija un estētiskā ietekme uz patērētāju uzvedību jau ir analizēta, literatūra par to, kā reklāmās izmantotās krāsas ietekmē patērētāju uztveri par produkta vērtību, ir ierobežota. Šī pētījuma mērķis ir izprast, kā reklāmās izmantotās krāsas ietekmē Latvijas patērētāju subjektīvo produkta vērtību. Pētījumā tika izveidotas trīs statiskas reklāmas, kuras tika izdalītas trīs grupās. Divām grupām tika parādīta kompozīcijas ziņā identiska reklāma ar rokas pulksteni, kas atšķīrās tikai ar fona un akcentu krāsu kombinācijām – zemas vērtības (gaišas, piesātinātas krāsas) un augstas vērtības (tumšas krāsas ar metālisku akcentu), bet viena grupa tika atstāta kā kontroles grupa, kurai tika parādīts tikai rokas pulkstenis uz vienkārša balta fona. Izmantojot tiešsaistes aptauju (Google Forms), tika savākti dati no 108 respondentiem, kuri novērtēja uztverto produkta vērtību. Rezultāti atklāja, ka reklāmās izmantotajām krāsām ir statistiski nozīmīga ietekme uz patērētāju uztveri par produkta vērtību. Grupā, kur tika izmantotas “augstās vērtības” krāsas, patērētāji produkta vērtību novērtēja būtiski augstāk salīdzinājumā ar pārējām grupām. Šie atradumi apstiprina krāsu nozīmi reklāmās, un to spēju virzīt patērētāju uztveri un lēmumu pieņemšanu.
Atslēgas vārdi statiskās reklāmas, krāsu psiholoģija, patērētāju uztvere, uztvertā vērtība, krāsu emocionālā ietekme.
Atslēgas vārdi angļu valodā advertising, color psychology, consumer perception, perceived value, color emotional appeal, static advertisements.
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 14.04.2025 15:51:40