| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
| Nosaukums |
Automatizētie reklāmas rīki vai cilvēka ekspertīze: kas ir efektīvāks mērķauditorijas sasniegšanā digitālajā mārketingā? |
| Nosaukums angļu valodā |
Automated Advertising Tools versus Human Expertise in Audience Targeting in Digital Marketing. |
| Struktūrvienība |
02C60 Rīgas Biznesa skola |
| Darba vadītājs |
Ronalds Cinks |
| Recenzents |
Ieva Veidemane |
| Anotācija |
Mākslīgais intelekts (MI) kļūst par būtisku rīku digitālajā mārketingā, īpaši automatizētā auditorijas atlasē. Šis pētījums analizē, kā MI balstīta auditorijas atlase salīdzināma ar tradicionālajām, cilvēku vadītām pieejām, vērtējot reklāmu efektivitāti, lietotāju iesaisti un kopējo sniegumu. Teorētiskais pamats balstīts uz mārketinga modeļiem, kas aptver auditorijas segmentāciju, kampaņu optimizāciju un iesaistes rādītājus. Darbs iekļaujas plašākā diskusijā par to, kā automatizācija maina mārketinga profesionāļu lomu. Empīriskā daļa balstīta uz sešām reklāmas kampaņām Meta platformā, kur katrā tika izmantoti divi identiski reklāmas materiāli: viens ar Meta automatizēto Advantage+ MI rīku palīdzību, otrs – manuāli atlasīts, izmantojot mārketinga speciālistu pieredzi. Tika analizēti galvenie snieguma rādītāji – klikšķu biežums (CTR), lietotāju iesaiste, konversijas rādītājs un viena klienta piesaistes izmaksas. Rezultāti parāda, ka MI atlasītās reklāmas uzrādīja augstāku efektivitāti konversijas un izmaksu ziņā, savukārt cilvēku vadītas kampaņas nodrošināja augstāku lietotāju iesaisti, īpaši B2B (biznesa klientu) kontekstā. Secināts, ka efektīvākais risinājums varētu būt hibrīdpieeja, kas apvieno MI mērogojamību ar cilvēku spēju veidot emocionālu saikni ar auditoriju.
Darbs sastāv no 38 lapaspusēm, ietver 5 tabulas un atsaucas uz 75 akadēmiskajiem un nozares avotiem. |
| Atslēgas vārdi |
MI reklāmas, digitālais mārketings, auditorijas atlase, Meta Advantage+, kampaņu sniegums, lietotāju iesaiste, viena klienta piesaistes izmaksas |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
AI advertising, digital marketing, audience targeting, Meta Advantage+, campaign performance, engagement rate, cost per lead |
| Valoda |
eng |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
14.04.2025 07:37:52 |