Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Bachelor
Title of the study programm Management in international business
Title in original language Automatizētie reklāmas rīki vai cilvēka ekspertīze: kas ir efektīvāks mērķauditorijas sasniegšanā digitālajā mārketingā?
Title in English Automated Advertising Tools versus Human Expertise in Audience Targeting in Digital Marketing.
Department Riga Business School
Scientific advisor Ronalds Cinks
Reviewer Ieva Veidemane
Abstract Mākslīgais intelekts (MI) kļūst par būtisku rīku digitālajā mārketingā, īpaši automatizētā auditorijas atlasē. Šis pētījums analizē, kā MI balstīta auditorijas atlase salīdzināma ar tradicionālajām, cilvēku vadītām pieejām, vērtējot reklāmu efektivitāti, lietotāju iesaisti un kopējo sniegumu. Teorētiskais pamats balstīts uz mārketinga modeļiem, kas aptver auditorijas segmentāciju, kampaņu optimizāciju un iesaistes rādītājus. Darbs iekļaujas plašākā diskusijā par to, kā automatizācija maina mārketinga profesionāļu lomu. Empīriskā daļa balstīta uz sešām reklāmas kampaņām Meta platformā, kur katrā tika izmantoti divi identiski reklāmas materiāli: viens ar Meta automatizēto Advantage+ MI rīku palīdzību, otrs – manuāli atlasīts, izmantojot mārketinga speciālistu pieredzi. Tika analizēti galvenie snieguma rādītāji – klikšķu biežums (CTR), lietotāju iesaiste, konversijas rādītājs un viena klienta piesaistes izmaksas. Rezultāti parāda, ka MI atlasītās reklāmas uzrādīja augstāku efektivitāti konversijas un izmaksu ziņā, savukārt cilvēku vadītas kampaņas nodrošināja augstāku lietotāju iesaisti, īpaši B2B (biznesa klientu) kontekstā. Secināts, ka efektīvākais risinājums varētu būt hibrīdpieeja, kas apvieno MI mērogojamību ar cilvēku spēju veidot emocionālu saikni ar auditoriju. Darbs sastāv no 38 lapaspusēm, ietver 5 tabulas un atsaucas uz 75 akadēmiskajiem un nozares avotiem.
Keywords MI reklāmas, digitālais mārketings, auditorijas atlase, Meta Advantage+, kampaņu sniegums, lietotāju iesaiste, viena klienta piesaistes izmaksas
Keywords in English AI advertising, digital marketing, audience targeting, Meta Advantage+, campaign performance, engagement rate, cost per lead
Language eng
Year 2025
Date and time of uploading 14.04.2025 07:37:52