| Studiju veids |
bakalaura akadēmiskās studijas |
| Studiju programmas nosaukums |
Vadīšana starptautiskos uzņēmumos |
| Nosaukums |
Ādas kopšanas produktu dizaina ietekme uz patērētāju priekšstatiem par cenu un kvalitāti. |
| Nosaukums angļu valodā |
The Effect of Skincare Product Design on Consumer Perceptions of Product Price and Quality. |
| Struktūrvienība |
02C60 Rīgas Biznesa skola |
| Darba vadītājs |
Ronalds Cinks |
| Recenzents |
Ieva Veidemane |
| Anotācija |
Ādas kopšanas līdzekļu iepakojuma dizains kļūst par ļoti būtisku faktoru un ietekmē patērētāju lēmumus. Zīmoli arvien vairāk pūlās piesaistīt uzmanību saviem produktiem ar vizuālo dizaina elementu palīdzību. Šajā bakalaura darbā tiek pētīta luksusa dizaina elementu - krāsu, tipogrāfijas un minimālisma - ietekme uz patērētāju uztveri par produktu cenu un kvalitāti. Lai gūtu atbildes un rezultātus, tika sastādīts tiešsaites eksperiments, kurā 135 dalībnieki (gala atbilžu skaits: n = 125). Respondenti izvērtēja deviņus autores izstrādātus ādas kopšanas produktu iepakojuma maketus, norādot sevis izvēlētu, piemērotu cenu un vērtējot teorētisko produkta kvalitāti 10 punktu Likerta skalā. Katrs dizains ietvēra atšķirīgus vizuālos elementus, lai analizētu to ietekmi uz respondentu atbildēm. Atkārtoto mērījumu dispersijas analīze (ANOVA) parādīja, ka matēti melnais un minimālistiskais iepakojuma dizains būtiski paaugstināja novērtēto cenu un kvalitāti. Sans-serif tipogrāfija būtiski neietekmēja cenu uztveri, taču ietekmēja kvalitātes novērtējumu. 82% respondentu norādīja, ka viņiem piemīt tendence veikt impulsīvus ādas kopšanas produktu pirkumus, kas arī apliecina vizuālo stimulu psiholoģisko spēku.
Darbs sastāv no 51 lapaspuses, ietver 7 datu tabulas, un atsaucas uz vairāk nekā 70 akadēmiskiem avotiem. Pētījuma rezultāti sniedz praktiskas atziņas zīmoliem, kas vēlas pozicionēt produktus kā augstvērtīgus, stratēģiski izmantojot dizainu un tā elementus. |
| Atslēgas vārdi |
Ādas kopšanas produkti, iepakojums, patērētāju uztvere, produkta dizains, luksusa dizains, uztvertā cena, uztvertā kvalitāte, minimālisms, tipogrāfija, vizuālais mārketings. |
| Atslēgas vārdi angļu valodā |
Skincare packaging, consumer perception, product design, luxury branding, perceived price, perceived quality, minimalism, typography, color psychology, Repeated Measures ANOVA. |
| Valoda |
lv |
| Gads |
2025 |
| Darba augšupielādes datums un laiks |
14.04.2025 01:14:48 |