| Form of studies |
Bachelor |
| Title of the study programm |
Management in international business |
| Title in original language |
Ādas kopšanas produktu dizaina ietekme uz patērētāju priekšstatiem par cenu un kvalitāti. |
| Title in English |
The Effect of Skincare Product Design on Consumer Perceptions of Product Price and Quality. |
| Department |
Riga Business School |
| Scientific advisor |
Ronalds Cinks |
| Reviewer |
Ieva Veidemane |
| Abstract |
Ādas kopšanas līdzekļu iepakojuma dizains kļūst par ļoti būtisku faktoru un ietekmē patērētāju lēmumus. Zīmoli arvien vairāk pūlās piesaistīt uzmanību saviem produktiem ar vizuālo dizaina elementu palīdzību. Šajā bakalaura darbā tiek pētīta luksusa dizaina elementu - krāsu, tipogrāfijas un minimālisma - ietekme uz patērētāju uztveri par produktu cenu un kvalitāti. Lai gūtu atbildes un rezultātus, tika sastādīts tiešsaites eksperiments, kurā 135 dalībnieki (gala atbilžu skaits: n = 125). Respondenti izvērtēja deviņus autores izstrādātus ādas kopšanas produktu iepakojuma maketus, norādot sevis izvēlētu, piemērotu cenu un vērtējot teorētisko produkta kvalitāti 10 punktu Likerta skalā. Katrs dizains ietvēra atšķirīgus vizuālos elementus, lai analizētu to ietekmi uz respondentu atbildēm. Atkārtoto mērījumu dispersijas analīze (ANOVA) parādīja, ka matēti melnais un minimālistiskais iepakojuma dizains būtiski paaugstināja novērtēto cenu un kvalitāti. Sans-serif tipogrāfija būtiski neietekmēja cenu uztveri, taču ietekmēja kvalitātes novērtējumu. 82% respondentu norādīja, ka viņiem piemīt tendence veikt impulsīvus ādas kopšanas produktu pirkumus, kas arī apliecina vizuālo stimulu psiholoģisko spēku.
Darbs sastāv no 51 lapaspuses, ietver 7 datu tabulas, un atsaucas uz vairāk nekā 70 akadēmiskiem avotiem. Pētījuma rezultāti sniedz praktiskas atziņas zīmoliem, kas vēlas pozicionēt produktus kā augstvērtīgus, stratēģiski izmantojot dizainu un tā elementus. |
| Keywords |
Ādas kopšanas produkti, iepakojums, patērētāju uztvere, produkta dizains, luksusa dizains, uztvertā cena, uztvertā kvalitāte, minimālisms, tipogrāfija, vizuālais mārketings. |
| Keywords in English |
Skincare packaging, consumer perception, product design, luxury branding, perceived price, perceived quality, minimalism, typography, color psychology, Repeated Measures ANOVA. |
| Language |
lv |
| Year |
2025 |
| Date and time of uploading |
14.04.2025 01:14:48 |