Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Vadīšana starptautiskos uzņēmumos
Nosaukums Vides apziņas loma patērētāju vērtējumā par produktu iepakojumu: uztveres un uzvedības pētījums.
Nosaukums angļu valodā The Role of Environmental Consciousness in Consumer Evaluation of Product Packaging: A Study of Peception and Behavior.
Struktūrvienība 02C60 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Ronalds Cinks
Recenzents Glen Arthur Barry Grant
Anotācija Mūsdienās, pieaugot vides problēmu aktualitātei, ilgtspējība kļūst par arvien nozīmīgāku faktoru patērētāju lēmumu pieņemšanā. Iepakojums, kā produkta vizuālais un funkcionālais elements, spēlē būtisku lomu šajos procesos. Tomēr nav skaidrs, cik lielā mērā patērētāju ilgtspējas izpratne ietekmē izvēlēto iepakojumu produktu iegādes brīdī. Šāda likumsakarība ir būtiska, lai uzņēmumi un politikas veidotāji varētu pielāgot stratēģijas, kas veicina videi draudzīgāku patēriņu. Šī pētījuma mērķis ir izprast, kā ilgtspējīga domāšana ietekmē patērētāju uzskatus un rīcību attiecībā uz produktu iepakojumu, pētot, kā paaugstināta vides apziņa ietekmē patērētāju izvēli attiecībā uz produktu iepakojumu. Pētījumā tika izmantota kvantitatīva pieeja – tika analizētas 103 interneta aptaujas dalībnieku atbildes uz jautājumiem saistībā ar iepakojuma izvēli dažādās produktu kategorijās. Izmantota “Ilgtspējas apziņas jautājumu aptauja” (ang. Sustainability Awareness Questionnaire), lai novērtētu aptaujas dalībnieku zināšanas, attieksmi un rīcību saistībā ar ilgspējīgu domāšanu. No pētījuma rezultātiem var secināt, ka starp vides apziņas līmeni un faktisko iepakojuma izvēli nav nozīmīgas sakarības. Lai gan tiek izrādītas rūpes par vidi, tas ne vienmēr atspoguļojas patēriņa uzvedība. Izšķirošāka loma ir ērtībai, pieejamībai, cenai un zīmola reputācijai. Pētījums uzsver nepieciešamību pēc skaidras un uzticamas komunikācijas par ilgtspēju, jo zaļmaldināšana (ang. greenwashing) mazina patērētāju uzticību. Uzņēmumiem jāveido iepakojums, kas ir gan ilgtspējīgs, gan praktisks; vienlaikus politikas veidotājiem jāatbalsta videi draudzīga rīcība. Pētījums parāda, ka ceļš no vides apziņas līdz rīcībai ir sarežģīts un prasa sadarbību starp uzņēmumiem un sabiedrību.
Atslēgas vārdi vides apziņa, produktu iepakojums, ilgtspējīga patērētāju uzvedība, patērētāju uztvere
Atslēgas vārdi angļu valodā environmental consciousness, product packaging, sustainable consumer behaviour, consumer perception
Valoda eng
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 13.04.2025 21:02:14