Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Transportbūves
Nosaukums „Līmēto koka elementu izpēte tiltu būvniecībā” („Gājēju tilts pār K.Ulmaņa gatvi pie Grenču ielas, Rīgā”)
Nosaukums angļu valodā „Research of Glued Wood Elements in Bridge Construction ” („The Pedestrian Bridge over the K.Ulmana Avenue near Grencu Street in Riga”)
Struktūrvienība 24100 Transportbūvju institūts
Darba vadītājs prof. A.Paeglītis
Recenzents inž. I.Rubļevskis
Anotācija Bakalaura darba (ar inženierprojektu) autore: Elīna Adijāne Bakalaura darba (ar inženierprojektu) vadītājs: RTU profesors, Dr. sc. ing. Ainārs Paeglītis. Bakalaura darba (ar inženierprojektu) temats: Līmētās koksnes elementu izpēte tiltu būvniecībā. Bakalaura darbs (ar inženierprojektu) sastāv no: 39 lpp. bakalaura daļai un 71 lpp. inženierprojekta daļai. 29 attēliem; 21 tabulām; 10 rasējumiem. Koksne ir atjaunojams resurss, kas ir aktuāli mūsdienās pie tik strauja dzīves ritma un neatjaunojamu dabas resursu izbeigšanos. Bakalaura darba ietvaros tika apskatītas līmētās koksnes pielietošanas tendences Latvijā, kā arī Z-Amerikā un Z-Eiropā. Latvijā, salīdzinot ar Ziemeļvalstīm, līmētā koksne tiltu būvniecībā tiek izmantota retos gadījumos, kas saistīta ar konservatīvajiem uzskatiem par koksni kā materiālu ar zemu ilgizturību. Lai koksnes konstrukcijām piešķirtu ilgizturību, tās attiecīgi aizsargā no ārējās vides ietekmes. Bakalaura darbā tika apskatīti koksnes ķīmiskie aizsargpasākumi, kas padara koksni par nepieejamu vidi mikroorganismiem, tika apskatīti arī konstruktīvie pasākumi koksnes aizsargāšanai no apkārtējās vides ietekmes. Bakalaura darba ietvaros tika izpētīta konstrukciju materiālu ietekme uz vidi, par piemēru tika ņemti Kanādas zinātnieku pētījumi par attiecīgu materiālu iegūšanas, apstrādāšanas (ražošanas) laikā patērēto dabas resursu daudzumu. Koksne ir visekoloģiskākais no materiāliem, kas tika pierādīts Bakalaura darbā, turklāt tas ir unikāls būvmateriāls, kas apstrādē izmantoto CO2 , spēj asimilēt savas dzīves laikā. Pētījuma daļa sastāv no inženierdarba pārvada variantu materiālu salīdzināšanas pēc ekoloģskā viedokļa, šajā gadījumā tika ņemts vērā patērētais CO2 daudzums. Inženierdarba daļai tika izvēlēts gājēju pārvads pār K.Ulmaņa gatvi, Rīgā. No 3 gājēju variantiem tika izvēlēts Iekārtās sistēmas tilts, kas tika novērtēts pēc tehniski-ekonomiskajiem rādītājiem.
Atslēgas vārdi līmētā koksne
Atslēgas vārdi angļu valodā glulam
Valoda lv
Gads 2012
Darba augšupielādes datums un laiks 27.01.2012 21:07:54