Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Informācijas tehnoloģijas projektu vadība
Nosaukums Mākslīgā intelekta izmantošana lietotāju atbalsta procesa uzlabošanai spējās izstrādes projektos
Nosaukums angļu valodā Using Artificial Intelligence to Improve the Customer Support Process in Agile Development Projects
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Jānis Grabis
Recenzents Solvita Bērziša
Anotācija Spējās programmatūras izstrādes pieejas turpina attīstīties, bet to pamatā paliek liels uzsvars uz sadarbību starp iesaistītiem projektos cilvēkiem, ieskaitot regulāro komunikāciju ar pasūtītāju. Līdz ar to kritiski nozīmīgi ir pieejas un rīki, kuri tiek izmantoti lietotāju atbalsta procesā. Mūsdienās mākslīgais intelekts ir viens no galvenajiem un strauji augošajiem informācijas tehnoloģijas nozares virzieniem izstrādāto projektu, kā arī izstrādē izmantoto pieeju ziņā. Pastāv dažādi rīki, kuri piedāvā uzņēmumiem uzlabot savus procesus ar mākslīgā intelekta palīdzību. Tomēr attiecīgo tehnoloģiju strauja attīstība arī nozīmē, ka parādījās vairāki risinājumi, kuru efektivitāte nav plaši pārbaudīta, kā arī saistītie riski nav pietiekoši izanalizēti. Darba ietvaros tiek apskatītas lietotāju atbalsta procesa iezīmes, kuras ir iespējams uzlabot ar mākslīgā intelekta palīdzību. Darba mērķis ir piedāvāt un padziļināti izpētīt risinājumu, ar kura ieviešanu programmatūras izstrādes uzņēmumi var palielināt sava darba efektivitāti pēc konkrētiem rādītājiem. Mērķa sasniegšanai tiek apskatītas aktuālas pieejas un rīki, kuri pašlaik tiek plaši izmantoti spējās izstrādes projektos, lai sniegtu lietotājiem atbalstu, kā arī tiek pētīta attiecīgo procesu loma un mijiedarbība ar citiem izstrādes aspektiem. Pēc esošo pieeju noteikšanas seko analīze par iespējām, kuras dod mākslīgā intelekta iesaistīšana tajās, kā arī, ievērojot apskatīto tehnoloģiju specifiku, attiecīgie riski. Tiek identificētas vairākas iespējas darba mērķa sasniegšanai, pamatojoties uz esošiem pētījumiem tiek noteikti kritēriji, lai piedāvātu kopējo risinājumu ar konkrēto sagaidāmo ietekmi uz lietotāju atbalsta procesu. Attiecīgais risinājums tiek detalizēti apskatīts un aprakstīts, tiek izmantoti konkrētie lietotāju atbalsta procesa dati, lai paradītu sagaidāmos no risinājuma izmantošanas ieguvumus, kā arī tiek ievērota tā ieviešanas specifika. Rezultātā, darba secinājumos tiek spriests par ieguvumiem no mākslīgā intelekta izmantošanas lietotāju atbalsta procesa uzlabošanai spējās izstrādes projektos kopumā, par konkrētā risinājuma iespējām, ieviešanu un ietekmi uz attiecīgiem procesiem, kā arī tiek prognozēti pētījuma iesaistīto jomu tālākas attīstības virzieni. Darba apjoms - 114 lpp., 36 tabulas, 29 attēli un 1 pielikums.
Atslēgas vārdi mākslīgais intelekts, lietotāju atbalsts, spējā izstrāde, nepārtraukta piegāde
Atslēgas vārdi angļu valodā artificial intelligence, customer support, agile development, continuous deployment
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 06.01.2025 13:29:41