Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Logopēdija
Nosaukums Temperamenta iezīmju ietekme uz lasītprasmi 4. klases skolēniem ar runas un valodas traucējumiem
Nosaukums angļu valodā Impact of temperament features on reading ability for 4th grade students with speech and language disorders
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Gundega Tomele
Recenzents Zane Tumševica
Anotācija Darba autors: Lāsma Ernstsone Darba tēma: Temperamenta iezīmju ietekme uz lasītprasmi 4. klases skolēniem ar runas un valodas traucējumiem Darba veids: Bakalaura darbs Studiju programma: Logopēdija Darba zinātniskais vadītājs: Ph.D. Gundega Tomele Darba apjoms: 42 lpp., 10 attēli, 7 tabulas, 46 literatūras avoti, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: temperamenta tipa ietekme uz lasītprasmi, lasīšanas traucējumi. Pētījuma mērķis: noskaidrot saistību starp temperamenta iezīmēm un lasītprasmes kvalitātes rādītājiem 4. klases skolēniem ar runas un valodas traucējumiem. Darba saturs: pētījuma teorētiskajā pamatojumā tiek sniegts runas un valodas traucējuma veidu raksturojums skolas vecuma bērniem, padziļināti apskatīti lasīšanas traucējumi, lasīšanas apguve un kvalitātes rādītāji. Tāpat tiek apskatīts arī temperamenta raksturojums. Pētījuma empīriskajā daļā ir aprakstīta pētījuma metodoloģija, sniegts pētījuma dalībnieku raksturojums, apkopoti un analizēti empīriskā pētījuma rezultāti. Darba noslēgumā apkopoti secinājumi. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes – zinātniskās literatūras izpēte un analīze; empīriskās izpētes metodes – aptauja, temperamenta tipa noteikšana ar „Bērna emocionālā audzināšana” testu, skolēnu lasītprasmes pārbaude, iegūto datu apkopošana un analīze, datu statistiskā apstrāde un analīze, rezultātu interpretācija. Darba rezultāti: ir apkopota un analizēta informācija par temperamenta ietekmi uz lasītprasmi. Pētījuma rezultāti liecina, ka lasītprasmes kvalitātes rādītājus bērna personības temperaments ietekmē daļēji. Darba izmantojamība: darbā tiek sniegta informācija par temperamenta ietekmi uz lasītprasmi. Darbu var izmantot vecāki, logopēdi, pedagogi, studenti u. c., kas vēlas iegūt vai papildināt teorētiskās zināšanas par šo tēmu.
Atslēgas vārdi temperamenta tipa ietekme uz lasītprasmi, lasīšanas traucējumi.
Atslēgas vārdi angļu valodā impact of temperament features on reading ability, reading disorder.
Valoda lv
Gads 2025
Darba augšupielādes datums un laiks 03.01.2025 12:04:29