Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Logopēdija |
Nosaukums |
Artikulācijas modeļu izmantošana svelpeņu un šņāceņu korekcijā 5–6 gadu veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem |
Nosaukums angļu valodā |
The use of articulation models in the correction of sibilant and hising sounds in 5–6 year old children with phonetic-phonemic disorders |
Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
Darba vadītājs |
Māra Domiceviča |
Recenzents |
Gundega Tomele |
Anotācija |
Darba autors: Anastasija Tarasova
Darba tēma: Artikulācijas modeļu izmantošana svelpeņu un šņāceņu korekcijā 5-6 gadu veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem.
Darba veids: bakalaura darbs
Studiju programma: Logopēdija.
Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Māra Domiceviča
Darba apjoms: 46 lapaspuses, 24 attēli, 3 tabulas, 35 litetatūras avoti, 3 pielikumi.
Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecuma bērni, fonētiski fonemātiskie traucējumi, artikulācijas modeļi.
Pētījuma mērķis: izpētīt un noskaidrot 5-6 gadus vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstības līmeni un artikulācijas modeļu izmantošanas iespējas svelpeņu un šņāceņu korekcijā.
Darba saturs: darbs sastāv no divām daļām, teorētiskās un empīriskās daļas.
Teorētiskā daļa sastāv no trim nodaļām. Tajās tiek apskatīta pētījuma teorētiskā puse: fonētiski fonemātisko traucējumu raksturojums, svelpeņu un šņāceņu pareizas izrunas veidošana, artikulācijas modeļu izmantošana fonētiski fonemātisko traucējumu korekcijā.
Praktiskajā daļā apskatītas empīriskā pētījuma metodes, emperiskā pētījuma norīses gaita un apkopoti rezultāti par artikulācijas modeļu palīdzību svelpeņu un šņāceņu koriģējošā darbībā 5-6 gadu veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem.
Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes - zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Empīriskā pētījuma metodes - fonētiskas fonemātiskās uztveres pārbaude, izmantojot S. Tūbeles un I. Vilkas izpētes kritērijus un rādītājus ”Fonemātiskās uztveres izpētes kritēriji un rādītāji”. Individuālas un grupas logopēda koriģējošās darbības nodarbības, datu apkopošana un apstrāde ar Microsoft Excel V.2411 (Build 18227.20162), IBM SPSS Statistics V.30.0.0.0 (172).
Darba rezultāti: apkopota un analizēta teorētiskā literatūra par fonētiski fonemātiskiem traucējumiem un artikulācijas modeļu izmantošanu. Tika veiktas logopēdiskas nodarbības, izmantojot artikulācijas modeļus. Iegūtie rezultāti ir apstrādāti un analizēti, pamatojoties uz iegūtiem rezultātiem ir izdarīti secinājumi.
Darba izmantojamība: darbu var izmantot studenti, skolotāji logopēdi, pedagogi teorētisko un praktisko zināšanu papildināšanai par artikulācijas modeļu izmantošanu svelpeņu un šņāceņu korekcijā 5-6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. |
Atslēgas vārdi |
pirmsskolas vecuma bērni, fonētiski fonemātiskie traucējumi, artikulācijas modeļi |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
preschool children, phonetic-phonemic disorders, articulation models |
Valoda |
lv |
Gads |
2025 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
03.01.2025 11:25:23 |