Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm
Title in original language Artikulācijas modeļu izmantošana svelpeņu un šņāceņu korekcijā 5–6 gadu veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
Title in English The use of articulation models in the correction of sibilant and hising sounds in 5–6 year old children with phonetic-phonemic disorders
Department Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Scientific advisor Māra Domiceviča
Reviewer Gundega Tomele
Abstract Darba autors: Anastasija Tarasova Darba tēma: Artikulācijas modeļu izmantošana svelpeņu un šņāceņu korekcijā 5-6 gadu veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Darba veids: bakalaura darbs Studiju programma: Logopēdija. Darba zinātniskais vadītājs: Mg. paed. Māra Domiceviča Darba apjoms: 46 lapaspuses, 24 attēli, 3 tabulas, 35 litetatūras avoti, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskolas vecuma bērni, fonētiski fonemātiskie traucējumi, artikulācijas modeļi. Pētījuma mērķis: izpētīt un noskaidrot 5-6 gadus vecu bērnu fonemātiskās uztveres attīstības līmeni un artikulācijas modeļu izmantošanas iespējas svelpeņu un šņāceņu korekcijā. Darba saturs: darbs sastāv no divām daļām, teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa sastāv no trim nodaļām. Tajās tiek apskatīta pētījuma teorētiskā puse: fonētiski fonemātisko traucējumu raksturojums, svelpeņu un šņāceņu pareizas izrunas veidošana, artikulācijas modeļu izmantošana fonētiski fonemātisko traucējumu korekcijā. Praktiskajā daļā apskatītas empīriskā pētījuma metodes, emperiskā pētījuma norīses gaita un apkopoti rezultāti par artikulācijas modeļu palīdzību svelpeņu un šņāceņu koriģējošā darbībā 5-6 gadu veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes - zinātniskās literatūras izpēte un analīze. Empīriskā pētījuma metodes - fonētiskas fonemātiskās uztveres pārbaude, izmantojot S. Tūbeles un I. Vilkas izpētes kritērijus un rādītājus ”Fonemātiskās uztveres izpētes kritēriji un rādītāji”. Individuālas un grupas logopēda koriģējošās darbības nodarbības, datu apkopošana un apstrāde ar Microsoft Excel V.2411 (Build 18227.20162), IBM SPSS Statistics V.30.0.0.0 (172). Darba rezultāti: apkopota un analizēta teorētiskā literatūra par fonētiski fonemātiskiem traucējumiem un artikulācijas modeļu izmantošanu. Tika veiktas logopēdiskas nodarbības, izmantojot artikulācijas modeļus. Iegūtie rezultāti ir apstrādāti un analizēti, pamatojoties uz iegūtiem rezultātiem ir izdarīti secinājumi. Darba izmantojamība: darbu var izmantot studenti, skolotāji logopēdi, pedagogi teorētisko un praktisko zināšanu papildināšanai par artikulācijas modeļu izmantošanu svelpeņu un šņāceņu korekcijā 5-6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem.
Keywords pirmsskolas vecuma bērni, fonētiski fonemātiskie traucējumi, artikulācijas modeļi
Keywords in English preschool children, phonetic-phonemic disorders, articulation models
Language lv
Year 2025
Date and time of uploading 03.01.2025 11:25:23