Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Jūras transports - kuģa mehānika |
Nosaukums |
Ūdeņradis kā kuģa alternatīvā degviela: tehniskie un ekonomiskie aspekti |
Nosaukums angļu valodā |
Hydrogen as an alternative marine fuel: technical and economic aspects |
Struktūrvienība |
0J000 Latvijas Jūras akadēmija |
Darba vadītājs |
Jānis Brūnavs |
Recenzents |
Aivis Kļaviņš |
Anotācija |
Anotācija
Diplomprojekta mērķis ir uzprojektēt balkera enerģētisko iekārtu pēc darba uzdevumā dotajiem parametriem, izpētīt ūdeņraža teoriju, veikt pētniecisko darbu, kā arī izteikt secinājumus un priekšlikumus, kuri iegūti veicot diplomprojekta aprēķinu daļu, teorētisko daļu un darba pētniecisko daļu.
Diplomprojekta saturs ir izklāstīts 3 nodaļās un grafiskajā daļā.
Pirmajā nodaļā darba autors veic kuģa gājības aprēķinu, kur tiek iegūti nepieciešamie dati kuģa pretestībai, ātrumam, dzenskrūvei, kā arī galvenajam dzinējam.
Otrajā nodaļā tiek veikts dīzeļdzinēja aprēķins, kur pēc iegūtajiem datiem no kuģa gājības aprēķina, tiek aprēķināts dzinēja darba cikls, tā energoefektīvie rādītāji, kā arī uzkonstruēta indikatordiagramma ar propulsijas diagrammu.
Trešajā nodaļā darba autors aplūko ūdeņraža kā degvielas izmantošanas teorētiskie aspekti, kā arī pētīti tehnoloģiskie risinājumi tā uzglabāšanai, transportēšanai un izmantošanai uz kuģiem.
Grafiskajā daļā darba autors programmā ‘’AutoCad’’ izveidoja skrūves tipa kompresora un neatgriezeniska vārsta kopsalikuma rasējumu, kā arī divu detaļu darba rasējumus un divas specifikācijas.
Diplomprojekts satur 85 lappuses, 5 attēlus un 2 tabulas. Diplomprojektā izmantotās literatūras saraksts ietver 7 bibliogrāfiskos nosaukumus, kā arī tam ir 4 pielikumi. |
Atslēgas vārdi |
ūdeņradis, alternatīva degviela, emisiju samazinašana |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
hydrogen, alternative fuels, reducing emissions |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
11.12.2024 15:59:26 |