Studiju veids |
bakalaura profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Skolotājs |
Nosaukums |
Mācību satura integrācija uz kompetenču apguvi virzītā matemātikas mācību procesā, apgūstot pavāra profesiju tehnikumā 1.kursā |
Nosaukums angļu valodā |
Integration of the curriculum in the learning process of mathematics aimed at the acquisition of competences, obtaining the profession of a cook in the 1st year of a vocational school |
Struktūrvienība |
0R300 Izglītības, valodu un sociālo tehnoloģiju centrs |
Darba vadītājs |
Dina Barute |
Recenzents |
Ārija Kolosova |
Anotācija |
Anotācija
Darba autors: Ilze Ozola.
Darba tēma: mācību satura integrācija uz kompetenču apguvi virzītā matemātikas mācību procesā, apgūstot pavāra profesiju tehnikumā 1.kursā.
Darba veids: bakalaura darbs.
Studiju programma: skolotājs.
Darba zinātniskais vadītājs: mg.sc.educ. D.Barute.
Darba apjoms: 48 lapas, 4 attēli, 6 tabulas un 4 pielikumi.
Atslēgas vārdi: kompetenču pieeja, integrācija, integratīvā mācīšanās, matemātikas mācību satura integrācija, adaptācija, pusaudžu vecumposms.
Pētījuma mērķis: izpētīt teorētiskās atziņas par mācību satura integrācijas nepieciešamību uz kompetenču apguvi balstītā mācīšanās procesā, akcentējot matemātikas mācību satura integrācijas iespējas mācīšanās procesā tehnikumā 1. kursa pavāru specialitātes izglītojamajiem matemātikas stundās. Veikt skolotāju intervijas, atziņu praktisku pielietošanu un rezultātu novērtēšanu par mācību satura integrācijas nepieciešamību.
Darba saturs: darbam ir 4 nodaļas, kurās raksturota nepieciešamība mācību satura integrācijai dažādu mācību priekšmetu ietvaros virzībā uz kompetenču apguvi un, kā adaptācija ietekmē jauniešus mācību procesā, adaptācijas process.
Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes, empīriskās izpētes metode - skolotāju intervijas, datu apstrādes un analīzes metodes.
Darba rezultāti: teorētiski apkopota mācību satura integrācijas mācību procesā nozīme virzībā uz kompetenču apguvi un zināšanu kopveseluma apzināšanos un adaptācijas būtība, nozīme un ietekme uz audzēkņu labsajūtu un mācību sasniegumiem. Intervijās aktualizētas problēmas, ar kurām saskaras pedagogi, realizējot kompetenču apguvi mācību procesā. Izveidots un aprobēts mācību stundu plāns tēmai “Darbības ar algebriskām daļām” pirmā kursa pavāru specialitātes audzēkņiem “Izlīdzinošais kurss matemātikā”.
Darba izmantojamība: pētījumā apkopotās teorētiskās atziņas un intervijā iegūtos datus iespējams izmantot skolotāja profesionālajā darbā, veicinot izpratni par mācību satura integrācijas iespējām un nepieciešamību, kā arī apzināties adaptācijas būtisko ietekmi uz skolēna sekmēm un sasniegumiem. |
Atslēgas vārdi |
kompetenču pieeja, integrācija, integratīvā mācīšanās, matemātikas mācību satura integrācija, adaptācija, pusaudžu vecumposms. |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
competence approach, integration, integrative learning, integration of mathematics curriculum, adaptation, adolescent age. |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
29.11.2024 15:48:16 |