Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Izglītības zinātnes
Nosaukums Pedagoga profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras veidošana pirmsskolā
Nosaukums angļu valodā Creating a learning culture in pre-school that fosters teachers' professional development
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Maija Ročāne
Recenzents Alīda Samuseviča
Anotācija Darba autors: Lāsma Šternberga. Darba tēma: Pedagoga profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras veidošana pirmsskolā Darba veids: Maģistra darbs Studiju programma: Izglītības zinātnes Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed. Maija Ročāne Darba apjoms: Atslēgas vārdi: kompetence, pirmsskola, pedagoga profesionālā kompetence, profesionālā pilnveide, mācīšanās kultūra, pedagogs. Pētījuma mērķis: raksturot profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras kritērijus pirmsskolas izglītības iestādē un izstādāt priekšlikumus uz pedagogu profesionālo pilnveidi virzītas mācīšanās kultūras pilnveidei pirmsskolas izglītības iestādē. Darba saturs: Darbā ir raksturotas pedagoga profesionālās kompetences dimensijas, ir analizēti profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras pirmsskolā mūsdienu aspekti; veikta profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras pirmsskolā empīriskā izpēte, kā arī pedagogu interviju analīze un sniegti metodiskie ieteikumi profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras pirmsskolā veicināšanai. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes; empīriskās izpētes metodes (pirmsskolas pedagogu aptaujas, intervijas (ar pirmsskolas izglītības iestāžu vadības pārstāvjiem par pedagogu profesionālās pilnveides iespējām), datu apstrādes un analīzes metodes (kvantitatīvās (datu grafiska attēlošana, datu analīze, salīdzināšana); kvalitatīvās (intervijās iegūto datu analīze: datu reducēšana (angļu: data reduction) un tematiskā analīze). Darba rezultāti: Darbā ir veikta mācīšanās kultūras sniegto priekšrocību pirmsskolas izglītības iestādē izpēte. Pētījumā ir secināts, ka profesionālā pilnveide pozitīvi ietekmē iesaistīšanos, produktivitāti un darbinieku lojalitāti. Tā ir izdevīga ne tikai pašam indivīdam, bet arī organizācijai kopumā. Darbinieki kļūst pārliecinātāki, kad viņiem tiek dota iespēja pilnveidot savas prasmes un zināšanas tā ļaujot viņiem paveikt darbu efektīvāk. Ja izglītības iestādes vadība vēlas palielināt darbinieku produktivitāti, iesaistīšanos un noturēšanu, izglītības iestādei ir jāattīsta tāda mācīšanās kultūra, kurā darbinieku profesionālā pilnveide un izglītošana ir prioritāte. Darba izmantojamība: pētījumu var izmantot pedagogi, kā arī bakalaura un maģistra programmu studiju programmu studenti, vispārizglītojošo skolu vadītāji darbā.
Atslēgas vārdi kompetence, pirmsskola, pedagoga profesionālā kompetence, profesionālā pilnveide, mācīšanās kultūra, pedagogs
Atslēgas vārdi angļu valodā competence, pre-school, professional competence, professional development, learning culture, teacher
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 05.11.2024 12:02:58