Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Izglītības zinātnes |
Nosaukums |
Pedagoga profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras veidošana pirmsskolā |
Nosaukums angļu valodā |
Creating a learning culture in pre-school that fosters teachers' professional development |
Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
Darba vadītājs |
Maija Ročāne |
Recenzents |
Alīda Samuseviča |
Anotācija |
Darba autors: Lāsma Šternberga.
Darba tēma: Pedagoga profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras veidošana pirmsskolā
Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Izglītības zinātnes
Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed. Maija Ročāne
Darba apjoms:
Atslēgas vārdi: kompetence, pirmsskola, pedagoga profesionālā kompetence, profesionālā pilnveide, mācīšanās kultūra, pedagogs.
Pētījuma mērķis: raksturot profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras kritērijus pirmsskolas izglītības iestādē un izstādāt priekšlikumus uz pedagogu profesionālo pilnveidi virzītas mācīšanās kultūras pilnveidei pirmsskolas izglītības iestādē.
Darba saturs: Darbā ir raksturotas pedagoga profesionālās kompetences dimensijas, ir analizēti profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras pirmsskolā mūsdienu aspekti; veikta profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras pirmsskolā empīriskā izpēte, kā arī pedagogu interviju analīze un sniegti metodiskie ieteikumi profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras pirmsskolā veicināšanai.
Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes; empīriskās izpētes metodes (pirmsskolas pedagogu aptaujas, intervijas (ar pirmsskolas izglītības iestāžu vadības pārstāvjiem par pedagogu profesionālās pilnveides iespējām), datu apstrādes un analīzes metodes (kvantitatīvās (datu grafiska attēlošana, datu analīze, salīdzināšana); kvalitatīvās (intervijās iegūto datu analīze: datu reducēšana (angļu: data reduction) un tematiskā analīze).
Darba rezultāti: Darbā ir veikta mācīšanās kultūras sniegto priekšrocību pirmsskolas izglītības iestādē izpēte. Pētījumā ir secināts, ka profesionālā pilnveide pozitīvi ietekmē iesaistīšanos, produktivitāti un darbinieku lojalitāti. Tā ir izdevīga ne tikai pašam indivīdam, bet arī organizācijai kopumā. Darbinieki kļūst pārliecinātāki, kad viņiem tiek dota iespēja pilnveidot savas prasmes un zināšanas tā ļaujot viņiem paveikt darbu efektīvāk. Ja izglītības iestādes vadība vēlas palielināt darbinieku produktivitāti, iesaistīšanos un noturēšanu, izglītības iestādei ir jāattīsta tāda mācīšanās kultūra, kurā darbinieku profesionālā pilnveide un izglītošana ir prioritāte.
Darba izmantojamība: pētījumu var izmantot pedagogi, kā arī bakalaura un maģistra programmu studiju programmu studenti, vispārizglītojošo skolu vadītāji darbā. |
Atslēgas vārdi |
kompetence, pirmsskola, pedagoga profesionālā kompetence, profesionālā pilnveide, mācīšanās kultūra, pedagogs |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
competence, pre-school, professional competence, professional development, learning culture, teacher |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
05.11.2024 12:02:58 |