Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm
Title in original language Pedagoga profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras veidošana pirmsskolā
Title in English Creating a learning culture in pre-school that fosters teachers' professional development
Department Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Scientific advisor Maija Ročāne
Reviewer Alīda Samuseviča
Abstract Darba autors: Lāsma Šternberga. Darba tēma: Pedagoga profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras veidošana pirmsskolā Darba veids: Maģistra darbs Studiju programma: Izglītības zinātnes Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed. Maija Ročāne Darba apjoms: Atslēgas vārdi: kompetence, pirmsskola, pedagoga profesionālā kompetence, profesionālā pilnveide, mācīšanās kultūra, pedagogs. Pētījuma mērķis: raksturot profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras kritērijus pirmsskolas izglītības iestādē un izstādāt priekšlikumus uz pedagogu profesionālo pilnveidi virzītas mācīšanās kultūras pilnveidei pirmsskolas izglītības iestādē. Darba saturs: Darbā ir raksturotas pedagoga profesionālās kompetences dimensijas, ir analizēti profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras pirmsskolā mūsdienu aspekti; veikta profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras pirmsskolā empīriskā izpēte, kā arī pedagogu interviju analīze un sniegti metodiskie ieteikumi profesionālo pilnveidi veicinošas mācīšanās kultūras pirmsskolā veicināšanai. Pētījuma metodes: teorētiskās izpētes metodes; empīriskās izpētes metodes (pirmsskolas pedagogu aptaujas, intervijas (ar pirmsskolas izglītības iestāžu vadības pārstāvjiem par pedagogu profesionālās pilnveides iespējām), datu apstrādes un analīzes metodes (kvantitatīvās (datu grafiska attēlošana, datu analīze, salīdzināšana); kvalitatīvās (intervijās iegūto datu analīze: datu reducēšana (angļu: data reduction) un tematiskā analīze). Darba rezultāti: Darbā ir veikta mācīšanās kultūras sniegto priekšrocību pirmsskolas izglītības iestādē izpēte. Pētījumā ir secināts, ka profesionālā pilnveide pozitīvi ietekmē iesaistīšanos, produktivitāti un darbinieku lojalitāti. Tā ir izdevīga ne tikai pašam indivīdam, bet arī organizācijai kopumā. Darbinieki kļūst pārliecinātāki, kad viņiem tiek dota iespēja pilnveidot savas prasmes un zināšanas tā ļaujot viņiem paveikt darbu efektīvāk. Ja izglītības iestādes vadība vēlas palielināt darbinieku produktivitāti, iesaistīšanos un noturēšanu, izglītības iestādei ir jāattīsta tāda mācīšanās kultūra, kurā darbinieku profesionālā pilnveide un izglītošana ir prioritāte. Darba izmantojamība: pētījumu var izmantot pedagogi, kā arī bakalaura un maģistra programmu studiju programmu studenti, vispārizglītojošo skolu vadītāji darbā.
Keywords kompetence, pirmsskola, pedagoga profesionālā kompetence, profesionālā pilnveide, mācīšanās kultūra, pedagogs
Keywords in English competence, pre-school, professional competence, professional development, learning culture, teacher
Language lv
Year 2024
Date and time of uploading 05.11.2024 12:02:58