Studiju veids |
maģistra akadēmiskās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Izglītības zinātnes |
Nosaukums |
Atbalsta pasākumu sistēma latviešu valodas pamatprasmju apguvei 1. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem |
Nosaukums angļu valodā |
Learning material for 1st grade latvian language students with learning disabilities |
Struktūrvienība |
0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs |
Darba vadītājs |
Ārija Kolosova |
Recenzents |
Linda Pavītola |
Anotācija |
Darba autors: Viktorija Cine
Darba tēma: Atbalsta pasākumu sistēma latviešu valodas pamatprasmju apguvei 1. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem
Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Izglītības zinātnes
Darba zinātniskais vadītājs: Dr. hist. doc. Ārija Kolosova
Darba apjoms: 74 lappuses
Atslēgas vārdi: mācīšanās traucējumi, atbalsta sistēma, speciālais pedagogs, latviešu valoda.
Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski izveidot atbalsta pasākumu sistēmu un mācību atbalsta materiālu, kas paredzēts bērniem ar mācīšanās traucējumiem latviešu valodas pamatprasmju apguvei 1. klasē.
Darba saturs: Darbu veido četras nodaļas, kurās analizēta literatūra, veikts pētījums un tas analizēts. Izmantotās literatūras un avotu saraksts sastāv no 74 avotiem. Darbā pievienoti 4 pielikumi, 6 tabulas un 12 diagrammas. Maģistra darba teorētiskajā daļā analizēti dažādu autoru darbi par mācīšanās traucējumiem, atbalsta sniegšanu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, vecumposmu īpatnībām un latviešu valodas mācību satura apguvi. Maģistra darba empīriskajā daļā ir pētījuma metodoloģijas un norises apraksts, pētījuma dalībnieku raksturojums, pedagoģiskās izmēģinājuma programmas apraksts, gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās iegūtie rezultāti, kā arī aprakstīti secinājumi par iegūto informāciju pētījuma laikā.
Pētījuma metodes: teorētiskās literatūras analīze, dokumentu analīze, pedagoģiskā novērošana, skolēnu darba analīze, rīcībpētījums.
Darba rezultāti: Autore uzskata, ka pētījums ir izdevies. Iesaistītie pedagogi atzīst, ka pētījums bijis noderīgs un palīdzēs organizēt turpmāko mācību darbu. Ja pētījums tiktu turpināts ilgtermiņā vai arī tas būtu sākts jau mācību gada sākumā, iegūtie rezultāti būtu uzskatāmāki un ļautu pedagogiem izdarīt izvērstākus secinājumus par skolēnu zināšanu līmeni. Maģistra darba autore uzskata, ka pētījuma sākumā izvirzītais mērķis ir sasniegts.
Darba izmantojamība: Turpinot pētījumu, būtu iespējams vērtēt skolēnu sasniegumus dinamikā, pārbaudīt zināšanas citos ar latviešu valodas apguvi saistītos jautājumos un veicināt šādu zināšanu apguvi un nostiprināšanu. |
Atslēgas vārdi |
mācīšanās traucējumi, atbalsta sistēma, speciālais pedagogs, latviešu valoda |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
learning disabilities, support system, special education teacher, latvian language |
Valoda |
lv |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
04.11.2024 13:58:13 |