Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm
Title in original language Atbalsta pasākumu sistēma latviešu valodas pamatprasmju apguvei 1. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem
Title in English Learning material for 1st grade latvian language students with learning disabilities
Department Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Scientific advisor Ārija Kolosova
Reviewer Linda Pavītola
Abstract Darba autors: Viktorija Cine Darba tēma: Atbalsta pasākumu sistēma latviešu valodas pamatprasmju apguvei 1. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem Darba veids: Maģistra darbs Studiju programma: Izglītības zinātnes Darba zinātniskais vadītājs: Dr. hist. doc. Ārija Kolosova Darba apjoms: 74 lappuses Atslēgas vārdi: mācīšanās traucējumi, atbalsta sistēma, speciālais pedagogs, latviešu valoda. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski izveidot atbalsta pasākumu sistēmu un mācību atbalsta materiālu, kas paredzēts bērniem ar mācīšanās traucējumiem latviešu valodas pamatprasmju apguvei 1. klasē. Darba saturs: Darbu veido četras nodaļas, kurās analizēta literatūra, veikts pētījums un tas analizēts. Izmantotās literatūras un avotu saraksts sastāv no 74 avotiem. Darbā pievienoti 4 pielikumi, 6 tabulas un 12 diagrammas. Maģistra darba teorētiskajā daļā analizēti dažādu autoru darbi par mācīšanās traucējumiem, atbalsta sniegšanu izglītojamiem ar mācīšanās traucējumiem, vecumposmu īpatnībām un latviešu valodas mācību satura apguvi. Maģistra darba empīriskajā daļā ir pētījuma metodoloģijas un norises apraksts, pētījuma dalībnieku raksturojums, pedagoģiskās izmēģinājuma programmas apraksts, gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās iegūtie rezultāti, kā arī aprakstīti secinājumi par iegūto informāciju pētījuma laikā. Pētījuma metodes: teorētiskās literatūras analīze, dokumentu analīze, pedagoģiskā novērošana, skolēnu darba analīze, rīcībpētījums. Darba rezultāti: Autore uzskata, ka pētījums ir izdevies. Iesaistītie pedagogi atzīst, ka pētījums bijis noderīgs un palīdzēs organizēt turpmāko mācību darbu. Ja pētījums tiktu turpināts ilgtermiņā vai arī tas būtu sākts jau mācību gada sākumā, iegūtie rezultāti būtu uzskatāmāki un ļautu pedagogiem izdarīt izvērstākus secinājumus par skolēnu zināšanu līmeni. Maģistra darba autore uzskata, ka pētījuma sākumā izvirzītais mērķis ir sasniegts. Darba izmantojamība: Turpinot pētījumu, būtu iespējams vērtēt skolēnu sasniegumus dinamikā, pārbaudīt zināšanas citos ar latviešu valodas apguvi saistītos jautājumos un veicināt šādu zināšanu apguvi un nostiprināšanu.
Keywords mācīšanās traucējumi, atbalsta sistēma, speciālais pedagogs, latviešu valoda
Keywords in English learning disabilities, support system, special education teacher, latvian language
Language lv
Year 2024
Date and time of uploading 04.11.2024 13:58:13