Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Izglītības zinātnes
Nosaukums Profesionālais atbalsts pedagogiem mācību procesa īstenošanai iekļaujošās izglītības vidē
Nosaukums angļu valodā Professional support for teachers in implementation of the learning process within an inclusive education environment
Struktūrvienība 0L300 Pedagoģijas un sociālā darba centrs
Darba vadītājs Dina Bethere
Recenzents Jana Grava
Anotācija Darba autors: Rūta Rūde Darba tēma: Profesionālais atbalsts pedagogiem mācību procesa īstenošanai iekļaujošās izglītības vidē. Darba veids: Maģistra darbs Studiju programma: Izglītības zinātnes [1,3 gadi] Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. prof. Dina Bethere Darba apjoms: 58 lpp. Atslēgas vārdi: iekļaujošā izglītība, speciālās vajadzības, speciālā izglītība Pētījuma mērķis: Izpētīt pedagogu grūtības iekļaujošās izglītības realizēšanā un iespējamo risinājumu meklēšana. Darba saturs: Darbā aplūkota iekļaujošās izglītības situācija vispārizglītojošās skolās. Izpētīta teorētiskā un likumiskā bāze, kas nosaka vadlīnijas speciālo izglītības programmu iekļaušanai vispārizglītojošā skolā. Veikts pētījums par pamatnostādnēm un mērķiem līdz 2027. gadam iekļaujošās izglītības jomā. Izpētīta reālā situācija skolās iekļaujošās izglītības jomā: realizācija, grūtības, nepieciešamais atbalsts. Pētījuma metodes: Aptauja, intervijas. Darba rezultāti: Teorētiskajā pētījuma daļā noskaidrots iekļaujošās izglītības likumiskais pamats, valsts pamatnostādnes ar izvirzītajiem mērķiem, skolotāja funkcijas iekļaujošās izglītības procesā, atbalsta personāla nozīme, vecāku iesaiste. Empīriskā pētījuma daļā noskaidrotas galvenās problēmas iekļaujošās izglītības īstenošanas procesā: finansējums, cilvēkresursi, laika resurss, metodiskais nodrošinājums. Tā noskaidrošanai tika veikta pedagogu aptauja par gatavību īstenot iekļaujošo izglītību, par grūtībām, ar kurām saskaras darba procesā, par nepieciešamo atbalstu kvalitatīva procesa īstenošanai. Darba izmantojamība: Darbs izmantojams, analizējot iekļaujošās izglītības situāciju skolās, iespējamā atbalsta noteikšanai, tālākizglītības programmu sastādīšanai, ņemot vērā pedagogu reālās vajadzības.
Atslēgas vārdi iekļaujošā izglītība, speciālās vajadzības, speciālā izglītība
Atslēgas vārdi angļu valodā inclusive education, special needs, special education
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 04.11.2024 12:57:56