Abstract |
Darba autors: Rūta Rūde
Darba tēma: Profesionālais atbalsts pedagogiem mācību procesa īstenošanai iekļaujošās
izglītības vidē.
Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Izglītības zinātnes [1,3 gadi]
Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. prof. Dina Bethere
Darba apjoms: 58 lpp.
Atslēgas vārdi: iekļaujošā izglītība, speciālās vajadzības, speciālā izglītība
Pētījuma mērķis: Izpētīt pedagogu grūtības iekļaujošās izglītības realizēšanā un iespējamo
risinājumu meklēšana.
Darba saturs: Darbā aplūkota iekļaujošās izglītības situācija vispārizglītojošās skolās. Izpētīta
teorētiskā un likumiskā bāze, kas nosaka vadlīnijas speciālo izglītības programmu iekļaušanai
vispārizglītojošā skolā. Veikts pētījums par pamatnostādnēm un mērķiem līdz 2027. gadam
iekļaujošās izglītības jomā.
Izpētīta reālā situācija skolās iekļaujošās izglītības jomā: realizācija, grūtības, nepieciešamais
atbalsts.
Pētījuma metodes: Aptauja, intervijas.
Darba rezultāti: Teorētiskajā pētījuma daļā noskaidrots iekļaujošās izglītības likumiskais
pamats, valsts pamatnostādnes ar izvirzītajiem mērķiem, skolotāja funkcijas iekļaujošās
izglītības procesā, atbalsta personāla nozīme, vecāku iesaiste.
Empīriskā pētījuma daļā noskaidrotas galvenās problēmas iekļaujošās izglītības īstenošanas
procesā: finansējums, cilvēkresursi, laika resurss, metodiskais nodrošinājums. Tā
noskaidrošanai tika veikta pedagogu aptauja par gatavību īstenot iekļaujošo izglītību, par
grūtībām, ar kurām saskaras darba procesā, par nepieciešamo atbalstu kvalitatīva procesa
īstenošanai.
Darba izmantojamība: Darbs izmantojams, analizējot iekļaujošās izglītības situāciju skolās,
iespējamā atbalsta noteikšanai, tālākizglītības programmu sastādīšanai, ņemot vērā pedagogu
reālās vajadzības. |