Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Dzelzceļa inženierija
Nosaukums Dzelzceļa pārbrauktuvju caurlaidspējas optimizācija, izstrādājot inovatīvu pārbrauktuvju un vilcienu kontrolieri
Nosaukums angļu valodā Optimizing the capacity of railway crossings by developing an innovative crossing and train controller
Struktūrvienība 31000 Būvniecības un mašīnzinību fakultāte
Darba vadītājs Mihails Gorobecs
Recenzents Aleksandrs Korņejevs
Anotācija Šajā bakalaura darbā ir aprakstīta dzelzceļa pārbrauktuvju kontroles sistēmas izstrāde, izmantojot modernās GNSS un LoRa tehnoloģijas. Sistēmas galvenais mērķis ir nodrošināt savlaicīgu un drošu barjeru aizvēršanu dzelzceļa pārbrauktuvē, tuvojoties vilcienam, kā arī ieviest dublējošu kontroles mehānismu galvenā kontroliera atteices gadījumā. GNSS izmantošana, lai precīzi noteiktu vilciena koordinātas un ātrumu, un šo datu pārraide uz krustojumu, izmantojot LoRa. Sistēma ņem vērā kontroliera klātbūtni vai neesamību pārbrauktuvē un atkarībā no tā izmanto vilciena pārsūtītos datus vai aktivizē rezerves kontroles sistēmu, tostarp sliežu ķēdes un tuvošanās posmus. Algoritms nodrošina mehānismus pārslēgšanai uz dublējošo kontroli galvenā kontroliera atteices vai vilciena signāla pārtraukuma gadījumā, kas nodrošina nepārtrauktu sistēmas darbību un drošību pārbrauktuvē. Darba praktiskā nozīme ir drošības līmeņa uzlabošana uz dzelzceļa pārbrauktuvēm, samazinot nelaimes gadījumu un negadījumu iespējamību, kas saistīti ar iekārtu bojājumiem. Šīs sistēmas ieviešana var ievērojami uzlabot pārbrauktuvju pārvaldības efektivitāti un nodrošināt uzticamu aizsardzību gan vilcieniem, gan autotransportam. Darbs satur 76 lappuses, 25 attēlus, 6 tabulus, 27 informācijas avotus un 2 pielikumi.
Atslēgas vārdi GNSS , LORA , pārbrauktuve , drošība , vilciens .
Atslēgas vārdi angļu valodā GNSS , LORA , railroad crossing , safety , train .
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 10.06.2024 19:35:41