Form of studies |
Professional Bachelor |
Title of the study programm |
Railway Engineering |
Title in original language |
Dzelzceļa pārbrauktuvju caurlaidspējas optimizācija, izstrādājot inovatīvu pārbrauktuvju un vilcienu kontrolieri |
Title in English |
Optimizing the capacity of railway crossings by developing an innovative crossing and train controller |
Department |
Faculty Of Civil And Mehanical Engineering |
Scientific advisor |
Mihails Gorobecs |
Reviewer |
Aleksandrs Korņejevs |
Abstract |
Šajā bakalaura darbā ir aprakstīta dzelzceļa pārbrauktuvju kontroles sistēmas izstrāde, izmantojot modernās GNSS un LoRa tehnoloģijas. Sistēmas galvenais mērķis ir nodrošināt savlaicīgu un drošu barjeru aizvēršanu dzelzceļa pārbrauktuvē, tuvojoties vilcienam, kā arī ieviest dublējošu kontroles mehānismu galvenā kontroliera atteices gadījumā. GNSS izmantošana, lai precīzi noteiktu vilciena koordinātas un ātrumu, un šo datu pārraide uz krustojumu, izmantojot LoRa. Sistēma ņem vērā kontroliera klātbūtni vai neesamību pārbrauktuvē un atkarībā no tā izmanto vilciena pārsūtītos datus vai aktivizē rezerves kontroles sistēmu, tostarp sliežu ķēdes un tuvošanās posmus. Algoritms nodrošina mehānismus pārslēgšanai uz dublējošo kontroli galvenā kontroliera atteices vai vilciena signāla pārtraukuma gadījumā, kas nodrošina nepārtrauktu sistēmas darbību un drošību pārbrauktuvē. Darba praktiskā nozīme ir drošības līmeņa uzlabošana uz dzelzceļa pārbrauktuvēm, samazinot nelaimes gadījumu un negadījumu iespējamību, kas saistīti ar iekārtu bojājumiem. Šīs sistēmas ieviešana var ievērojami uzlabot pārbrauktuvju pārvaldības efektivitāti un nodrošināt uzticamu aizsardzību gan vilcieniem, gan autotransportam.
Darbs satur 76 lappuses, 25 attēlus, 6 tabulus, 27 informācijas avotus un 2 pielikumi. |
Keywords |
GNSS , LORA , pārbrauktuve , drošība , vilciens . |
Keywords in English |
GNSS , LORA , railroad crossing , safety , train . |
Language |
lv |
Year |
2024 |
Date and time of uploading |
10.06.2024 19:35:41 |