Studiju veids |
maģistra profesionālās studijas |
Studiju programmas nosaukums |
Inovācijas un uzņēmējdarbība |
Nosaukums |
Biznesa līmeņa stratēģijas izstrāde AS “Grindeks” ieiešanai Eiropas Savienības tirgū ar biosimilārām zālēm |
Nosaukums angļu valodā |
Elaboration of Business Level Strategy for the Biosimilar Medicines Market Entry in the European Union for JSC “Grindeks” |
Struktūrvienība |
22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte |
Darba vadītājs |
Evita Štrausa |
Recenzents |
Uldis Cimdiņš |
Anotācija |
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt biznesa līmeņa stratēģiju AS Grindeks veiksmīgai biosimilāru (bioloģiski līdzīgu) zāļu ieviešanai Eiropas tirgū. Tas tiek sasniegts, veicot padziļinātu biosimilāro zāļu nozares analīzi, izpētot stratēģiskās pieejas un definējot potenciālo produktu portfeli, tādējādi uzlabojot uzņēmuma rentabilitāti. Teorētiskajā daļā ir izskaidroti farmācijas nozares pamatjēdzieni, ieskaitot teorētiskos aspektus, kas nepieciešami uzņēmuma līmeņa stratēģijas izstrādei, lai nodrošinātu visaptverošu izpratni par tēmu un atbalstītu stratēģijas formulēšanu. Analītiskajā daļā tiek analizēta biosimilāro zāļu nozare Eiropas Savienībā (ES), izmantojot PESTEL un Portera piecu spēku modeļus. Papildus tiek pārbaudītas ES reģistrēto produktu tirdzniecības atļauju turētāju stratēģijas, kā arī analizētas potenciāli ienesīgākāss terapeitiskās grupas biosimilāro zāļu nozarē, tādējādi identificējot potenciālos references produktus un, sniedzot vērtīgus ieskatus, turpmākai stratēģijas izstrādei AS Grindeks. Praktiskajā daļā, pamatojoties uz iegūtajiem novērojumiem un ieskatiem, sniegti ieteikumi biznesa līmeņa stratēģijai, pamatojot dažādas alternatīvas. Finanšu prognozes liecina, ka ierosinātās darbības AS Grindeks biosimilāro zāļu tirgus ieiešanai nodrošinās uzņēmuma peļņu. Darbā sagatavots ieteiktās stratēģijas ceļvedis (roadmap) |
Atslēgas vārdi |
Biznesa līmeņa stratēģija, ieiešana tirgū, farmācijas industrija, biosimilāri, maza un vidēja lieluma uzņēmumi |
Atslēgas vārdi angļu valodā |
Business-level strategy, market entry, pharmaceutical industry, biosimilars, small and medium-sized company |
Valoda |
eng |
Gads |
2024 |
Darba augšupielādes datums un laiks |
03.06.2024 19:26:07 |