Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Inovācijas un uzņēmējdarbība
Nosaukums Biznesa līmeņa stratēģijas izstrāde AS “Grindeks” ieiešanai Eiropas Savienības tirgū ar biosimilārām zālēm
Nosaukums angļu valodā Elaboration of Business Level Strategy for the Biosimilar Medicines Market Entry in the European Union for JSC “Grindeks”
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Evita Štrausa
Recenzents Uldis Cimdiņš
Anotācija Maģistra darba mērķis ir izstrādāt biznesa līmeņa stratēģiju AS Grindeks veiksmīgai biosimilāru (bioloģiski līdzīgu) zāļu ieviešanai Eiropas tirgū. Tas tiek sasniegts, veicot padziļinātu biosimilāro zāļu nozares analīzi, izpētot stratēģiskās pieejas un definējot potenciālo produktu portfeli, tādējādi uzlabojot uzņēmuma rentabilitāti. Teorētiskajā daļā ir izskaidroti farmācijas nozares pamatjēdzieni, ieskaitot teorētiskos aspektus, kas nepieciešami uzņēmuma līmeņa stratēģijas izstrādei, lai nodrošinātu visaptverošu izpratni par tēmu un atbalstītu stratēģijas formulēšanu. Analītiskajā daļā tiek analizēta biosimilāro zāļu nozare Eiropas Savienībā (ES), izmantojot PESTEL un Portera piecu spēku modeļus. Papildus tiek pārbaudītas ES reģistrēto produktu tirdzniecības atļauju turētāju stratēģijas, kā arī analizētas potenciāli ienesīgākāss terapeitiskās grupas biosimilāro zāļu nozarē, tādējādi identificējot potenciālos references produktus un, sniedzot vērtīgus ieskatus, turpmākai stratēģijas izstrādei AS Grindeks. Praktiskajā daļā, pamatojoties uz iegūtajiem novērojumiem un ieskatiem, sniegti ieteikumi biznesa līmeņa stratēģijai, pamatojot dažādas alternatīvas. Finanšu prognozes liecina, ka ierosinātās darbības AS Grindeks biosimilāro zāļu tirgus ieiešanai nodrošinās uzņēmuma peļņu. Darbā sagatavots ieteiktās stratēģijas ceļvedis (roadmap)
Atslēgas vārdi Biznesa līmeņa stratēģija, ieiešana tirgū, farmācijas industrija, biosimilāri, maza un vidēja lieluma uzņēmumi
Atslēgas vārdi angļu valodā Business-level strategy, market entry, pharmaceutical industry, biosimilars, small and medium-sized company
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 03.06.2024 19:26:07