Form of studies |
Professional Master |
Title of the study programm |
Innovations and Entrepreneurship |
Title in original language |
Biznesa līmeņa stratēģijas izstrāde AS “Grindeks” ieiešanai Eiropas Savienības tirgū ar biosimilārām zālēm |
Title in English |
Elaboration of Business Level Strategy for the Biosimilar Medicines Market Entry in the European Union for JSC “Grindeks” |
Department |
22000 Faculty of Engineering Economics and Management |
Scientific advisor |
Evita Štrausa |
Reviewer |
Uldis Cimdiņš |
Abstract |
Maģistra darba mērķis ir izstrādāt biznesa līmeņa stratēģiju AS Grindeks veiksmīgai biosimilāru (bioloģiski līdzīgu) zāļu ieviešanai Eiropas tirgū. Tas tiek sasniegts, veicot padziļinātu biosimilāro zāļu nozares analīzi, izpētot stratēģiskās pieejas un definējot potenciālo produktu portfeli, tādējādi uzlabojot uzņēmuma rentabilitāti. Teorētiskajā daļā ir izskaidroti farmācijas nozares pamatjēdzieni, ieskaitot teorētiskos aspektus, kas nepieciešami uzņēmuma līmeņa stratēģijas izstrādei, lai nodrošinātu visaptverošu izpratni par tēmu un atbalstītu stratēģijas formulēšanu. Analītiskajā daļā tiek analizēta biosimilāro zāļu nozare Eiropas Savienībā (ES), izmantojot PESTEL un Portera piecu spēku modeļus. Papildus tiek pārbaudītas ES reģistrēto produktu tirdzniecības atļauju turētāju stratēģijas, kā arī analizētas potenciāli ienesīgākāss terapeitiskās grupas biosimilāro zāļu nozarē, tādējādi identificējot potenciālos references produktus un, sniedzot vērtīgus ieskatus, turpmākai stratēģijas izstrādei AS Grindeks. Praktiskajā daļā, pamatojoties uz iegūtajiem novērojumiem un ieskatiem, sniegti ieteikumi biznesa līmeņa stratēģijai, pamatojot dažādas alternatīvas. Finanšu prognozes liecina, ka ierosinātās darbības AS Grindeks biosimilāro zāļu tirgus ieiešanai nodrošinās uzņēmuma peļņu. Darbā sagatavots ieteiktās stratēģijas ceļvedis (roadmap) |
Keywords |
Biznesa līmeņa stratēģija, ieiešana tirgū, farmācijas industrija, biosimilāri, maza un vidēja lieluma uzņēmumi |
Keywords in English |
Business-level strategy, market entry, pharmaceutical industry, biosimilars, small and medium-sized company |
Language |
eng |
Year |
2024 |
Date and time of uploading |
03.06.2024 19:26:07 |