Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Innovations and Entrepreneurship
Title in original language Biznesa līmeņa stratēģijas izstrāde AS “Grindeks” ieiešanai Eiropas Savienības tirgū ar biosimilārām zālēm
Title in English Elaboration of Business Level Strategy for the Biosimilar Medicines Market Entry in the European Union for JSC “Grindeks”
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Evita Štrausa
Reviewer Uldis Cimdiņš
Abstract Maģistra darba mērķis ir izstrādāt biznesa līmeņa stratēģiju AS Grindeks veiksmīgai biosimilāru (bioloģiski līdzīgu) zāļu ieviešanai Eiropas tirgū. Tas tiek sasniegts, veicot padziļinātu biosimilāro zāļu nozares analīzi, izpētot stratēģiskās pieejas un definējot potenciālo produktu portfeli, tādējādi uzlabojot uzņēmuma rentabilitāti. Teorētiskajā daļā ir izskaidroti farmācijas nozares pamatjēdzieni, ieskaitot teorētiskos aspektus, kas nepieciešami uzņēmuma līmeņa stratēģijas izstrādei, lai nodrošinātu visaptverošu izpratni par tēmu un atbalstītu stratēģijas formulēšanu. Analītiskajā daļā tiek analizēta biosimilāro zāļu nozare Eiropas Savienībā (ES), izmantojot PESTEL un Portera piecu spēku modeļus. Papildus tiek pārbaudītas ES reģistrēto produktu tirdzniecības atļauju turētāju stratēģijas, kā arī analizētas potenciāli ienesīgākāss terapeitiskās grupas biosimilāro zāļu nozarē, tādējādi identificējot potenciālos references produktus un, sniedzot vērtīgus ieskatus, turpmākai stratēģijas izstrādei AS Grindeks. Praktiskajā daļā, pamatojoties uz iegūtajiem novērojumiem un ieskatiem, sniegti ieteikumi biznesa līmeņa stratēģijai, pamatojot dažādas alternatīvas. Finanšu prognozes liecina, ka ierosinātās darbības AS Grindeks biosimilāro zāļu tirgus ieiešanai nodrošinās uzņēmuma peļņu. Darbā sagatavots ieteiktās stratēģijas ceļvedis (roadmap)
Keywords Biznesa līmeņa stratēģija, ieiešana tirgū, farmācijas industrija, biosimilāri, maza un vidēja lieluma uzņēmumi
Keywords in English Business-level strategy, market entry, pharmaceutical industry, biosimilars, small and medium-sized company
Language eng
Year 2024
Date and time of uploading 03.06.2024 19:26:07