Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra akadēmiskās studijas
Studiju programmas nosaukums Digitālās humanitārās zinātnes
Nosaukums Padziļināta mārketinga izpēte, izmantojot semiotisko sistēmu un dabīgās valodas apstrādes metodes
Nosaukums angļu valodā Advanced Marketing Research Using Semiotic Framework and NLP Techniques
Struktūrvienība 33000 Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte
Darba vadītājs Tatjana Smirnova
Recenzents Aleksandrs Gorbunovs
Anotācija Maģistra darbā “Padziļināta mārketinga izpēte, izmantojot semiotisko sistēmu un dabīgās valodas apstrādes metodes” tiek pētīta mārketinga attīstība no tradicionālās uz digitālo pieeju. Pētījums koncentrējas uz digitālās transformācijas izaicinājumiem un iespējām mārketingā, noskaidrojot, kā semiotisko ietvaru un dabiskās valodas apstrādes (ang. val. NLP) metožu integrācija var sniegt dziļāku ieskatu mārketinga pētījumos un palīdzēt zīmoliem labāk veidot saikni ar saviem patērētājiem. Pētījuma rezultāti atklāj, ka kultūras elementi reklāmās palielina reklāmu sarežģītību, padarot reklāmas grūtāk saprotamas, bet palielinot diskusiju un iesaisti. Vizuālās zīmes reklāmās rada emocionālu saikni ar auditoriju, palielinot reklāmu ietekmi un pievilcību. Turklāt NLP metodes var efektīvi analizēt reklāmu saturu un sniegt ieskatu par sabiedrības noskaņojumu, pētot zīmolu publikācijas un lietotāju komentārus sociālajos medijos. Darbs sastāv no 105 lappusēm un ir sadalīts ievadā, teorētiskajā ietvarā, analītiskajā daļā, praktiskajā analīzē, secinājumos, ierobežojumos un priekšlikumos. Analītiskajā daļā salīdzinošajai analīzei izvēlēti divi konditorejas izstrādājumu zīmoli (Skittles un M&M’s). Praktiskajā daļā ir ietverti Python koda skaidrojumi NLP, kā arī grafiku analīze. Atsauču sarakstā ir 86 avoti. Darbs ir papildināts ar diviem pielikumiem par NLP metožu izmantošanu.
Atslēgas vārdi digitālais mārketings, semiotiskais ietvars, dabiskās valodas apstrāde, reklāmas analīze, patērētāju noskaņojums, mārketinga pētījumi.
Atslēgas vārdi angļu valodā digital marketing, semiotic framework, natural language processing, advertising analysis, consumer sentiment, marketing research.
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 27.05.2024 00:12:03