Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Master
Title of the study programm Digital Humanities
Title in original language Padziļināta mārketinga izpēte, izmantojot semiotisko sistēmu un dabīgās valodas apstrādes metodes
Title in English Advanced Marketing Research Using Semiotic Framework and NLP Techniques
Department Faculty Of Computer Science Information Tehnology And Energy
Scientific advisor Tatjana Smirnova
Reviewer Aleksandrs Gorbunovs
Abstract Maģistra darbā “Padziļināta mārketinga izpēte, izmantojot semiotisko sistēmu un dabīgās valodas apstrādes metodes” tiek pētīta mārketinga attīstība no tradicionālās uz digitālo pieeju. Pētījums koncentrējas uz digitālās transformācijas izaicinājumiem un iespējām mārketingā, noskaidrojot, kā semiotisko ietvaru un dabiskās valodas apstrādes (ang. val. NLP) metožu integrācija var sniegt dziļāku ieskatu mārketinga pētījumos un palīdzēt zīmoliem labāk veidot saikni ar saviem patērētājiem. Pētījuma rezultāti atklāj, ka kultūras elementi reklāmās palielina reklāmu sarežģītību, padarot reklāmas grūtāk saprotamas, bet palielinot diskusiju un iesaisti. Vizuālās zīmes reklāmās rada emocionālu saikni ar auditoriju, palielinot reklāmu ietekmi un pievilcību. Turklāt NLP metodes var efektīvi analizēt reklāmu saturu un sniegt ieskatu par sabiedrības noskaņojumu, pētot zīmolu publikācijas un lietotāju komentārus sociālajos medijos. Darbs sastāv no 105 lappusēm un ir sadalīts ievadā, teorētiskajā ietvarā, analītiskajā daļā, praktiskajā analīzē, secinājumos, ierobežojumos un priekšlikumos. Analītiskajā daļā salīdzinošajai analīzei izvēlēti divi konditorejas izstrādājumu zīmoli (Skittles un M&M’s). Praktiskajā daļā ir ietverti Python koda skaidrojumi NLP, kā arī grafiku analīze. Atsauču sarakstā ir 86 avoti. Darbs ir papildināts ar diviem pielikumiem par NLP metožu izmantošanu.
Keywords digitālais mārketings, semiotiskais ietvars, dabiskās valodas apstrāde, reklāmas analīze, patērētāju noskaņojums, mārketinga pētījumi.
Keywords in English digital marketing, semiotic framework, natural language processing, advertising analysis, consumer sentiment, marketing research.
Language eng
Year 2024
Date and time of uploading 27.05.2024 00:12:03