Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids bakalaura profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Starptautisko ekonomisko sakaru vadīšana
Nosaukums Latvijas mēbeļu rūpniecības uzņēmumu eksporta iespēju analīze uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem
Nosaukums angļu valodā Analysis of Export Opportunities for Latvian Furniture Companies to the United Arab Emirates
Struktūrvienība 22000 Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Darba vadītājs Sigita Gailuma
Recenzents Romāns Grišajevs
Anotācija Bakalaura darba autore Samanta Šlendina izstrādāja darbu, kura temats ir „Latvijas mēbeļu rūpniecības uzņēmumu eksporta iespēju analīze uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem”. Bakalaura darba mērķis ir identificēt Latvijas koka mēbeļu rūpniecības uzņēmumu ražojumu eksporta potenciālu uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, un piedāvāt eksporta un mārketinga plānu šī tirgus apgūšanai. Bakalaura darba autore prakses laikā mēbeļu ražošanas uzņēmumā identificēja vairākas būtiskas nozares problēmas. Kā galveno var izvirzīt to ka, Latvijas tirgus ir mazs un arī Eiropas tirgus ir ar ļoti augstu konkurenci lielā mēbeļu ražotāju skaita dēļ. Tādēļ, lai risinātu šo problēmu, Latvijas mēbeļu ražotājiem var būt aktuāli apgūt jaunus, perspektīvus tirgus, kā Apvienotie Arābu Emirāti. Darba teorētiskajā daļā tika izskatīti eksporta teorētiskie aspekti, izklāstīti posmi ārvalstu tirgus apgūšanas stratēģijas jeb eksporta plāna izstrādei, aplūkoti mārketinga plāna izstrādes teorētiskie aspekti, kā arī raksturoti dažādi mārketinga instrumenti. Darba analītiskā daļa tika veltīta Latvijas mēbeļu ražošanas uzņēmumu analīzei, to eksporta kapacitātes identificēšanai un to stiprās un vājās puses, kā arī iespējas un draudi tika analizēti, izmantojot SVID analīzi. Tika veikta arī Apvienoto Arābu Emirātu tirgus PESTEL analīze, mēbeļu tirgus analīze, iedzīvotāju anketēšana un eksperta intervija. Darba praktiskajā daļā tika izveidots eksporta plāns, aprēķināts tā ekonomiskais izdevīgums, izskatīti potenciālie mārketinga instrumenti un izveidots mārketinga plāns Latvijas mēbeļu ražotājiem Apvienoto Arābu Emirātu tirgus apgūšanai, balstoties uz Apvienoto Arābu Emirātu tirgus PESTEL analīzi, eksperta intervijas atziņām un Apvienoto Arābu Emirātu iedzīvotāju anektēšanas rezultātiem, kas palīdzēja noteikt saistošākos mārketinga kanālus, konkurētspējīgākos mēbeļu veidus un to specifikācijas. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām, tā apjoms ir 95 lappuses. Tajā ir iekļauti 3 attēli, 12 tabulas un 7 pielikumi uz 11 lpp. Darbā izmantota 141 literatūras un avotu saraksta vienība.
Atslēgas vārdi Apvienotie Arābu Emirāti, koka mēbeles, eksports, mārketings, MVU
Atslēgas vārdi angļu valodā United Arab Emirates, wooden furniture, export, marketing, SMEs
Valoda lv
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 13.05.2024 15:22:26