Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Bachelor
Title of the study programm Management of International Economic Relations
Title in original language Latvijas mēbeļu rūpniecības uzņēmumu eksporta iespēju analīze uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem
Title in English Analysis of Export Opportunities for Latvian Furniture Companies to the United Arab Emirates
Department 22000 Faculty of Engineering Economics and Management
Scientific advisor Sigita Gailuma
Reviewer Romāns Grišajevs
Abstract Bakalaura darba autore Samanta Šlendina izstrādāja darbu, kura temats ir „Latvijas mēbeļu rūpniecības uzņēmumu eksporta iespēju analīze uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem”. Bakalaura darba mērķis ir identificēt Latvijas koka mēbeļu rūpniecības uzņēmumu ražojumu eksporta potenciālu uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, un piedāvāt eksporta un mārketinga plānu šī tirgus apgūšanai. Bakalaura darba autore prakses laikā mēbeļu ražošanas uzņēmumā identificēja vairākas būtiskas nozares problēmas. Kā galveno var izvirzīt to ka, Latvijas tirgus ir mazs un arī Eiropas tirgus ir ar ļoti augstu konkurenci lielā mēbeļu ražotāju skaita dēļ. Tādēļ, lai risinātu šo problēmu, Latvijas mēbeļu ražotājiem var būt aktuāli apgūt jaunus, perspektīvus tirgus, kā Apvienotie Arābu Emirāti. Darba teorētiskajā daļā tika izskatīti eksporta teorētiskie aspekti, izklāstīti posmi ārvalstu tirgus apgūšanas stratēģijas jeb eksporta plāna izstrādei, aplūkoti mārketinga plāna izstrādes teorētiskie aspekti, kā arī raksturoti dažādi mārketinga instrumenti. Darba analītiskā daļa tika veltīta Latvijas mēbeļu ražošanas uzņēmumu analīzei, to eksporta kapacitātes identificēšanai un to stiprās un vājās puses, kā arī iespējas un draudi tika analizēti, izmantojot SVID analīzi. Tika veikta arī Apvienoto Arābu Emirātu tirgus PESTEL analīze, mēbeļu tirgus analīze, iedzīvotāju anketēšana un eksperta intervija. Darba praktiskajā daļā tika izveidots eksporta plāns, aprēķināts tā ekonomiskais izdevīgums, izskatīti potenciālie mārketinga instrumenti un izveidots mārketinga plāns Latvijas mēbeļu ražotājiem Apvienoto Arābu Emirātu tirgus apgūšanai, balstoties uz Apvienoto Arābu Emirātu tirgus PESTEL analīzi, eksperta intervijas atziņām un Apvienoto Arābu Emirātu iedzīvotāju anektēšanas rezultātiem, kas palīdzēja noteikt saistošākos mārketinga kanālus, konkurētspējīgākos mēbeļu veidus un to specifikācijas. Bakalaura darbs sastāv no 3 daļām, tā apjoms ir 95 lappuses. Tajā ir iekļauti 3 attēli, 12 tabulas un 7 pielikumi uz 11 lpp. Darbā izmantota 141 literatūras un avotu saraksta vienība.
Keywords Apvienotie Arābu Emirāti, koka mēbeles, eksports, mārketings, MVU
Keywords in English United Arab Emirates, wooden furniture, export, marketing, SMEs
Language lv
Year 2024
Date and time of uploading 13.05.2024 15:22:26