Noslēguma darbu reģistrs
  
Studiju darba apraksts
Studiju veids maģistra profesionālās studijas
Studiju programmas nosaukums Uzņēmumu un organizāciju vadīšana
Nosaukums SIA "Rūjienas saldējums" eksporta stratēģijas attīstība
Nosaukums angļu valodā Development Strategy for Company "Rūjienas saldējums"
Struktūrvienība 01B00 Rīgas Biznesa skola
Darba vadītājs Andrejs Dzedons
Recenzents Andrejs Jakobsons
Anotācija Maģistra darba mērķis ir noteikt labāko iespējamo eksporta stratēģiju uzņēmumam “Rūjienas saldējums”. Lai padziļināti izpētītu saldējuma tirgu, uzņēmuma vietu tajā, kā arī iekšējos un ārējos apstākļus, tiek izmantota teorija, iekļaujot SWOT, Portera 5 spēku un PESTEL analīzes. Praktiskā analīze, apkopojot pieejamos datus, ļauj gūt padziļinātu izpratni gan par uzņēmumu “Rūjienas saldējums, gan industriju kā tādu, spējot apkopot riskus un iespējas. Tā rezultātā iespējams izvēlēties šķietami veiksmīgāko, uz analizētajiem datiem balstītu, turpmāku eksporta stratēģiju. Industrija un konkurence Tirgus izmērs un potenciāla attīstība Latvijā ir limitēta, līdz ar ko turpmāka darbība, kas rezultētos peļņas pieaugumā, jābalsta uz eksportu. Saldējuma tirgus ir ļoti piesātināts, “Rūjienas saldējumam” ārvalstu tirgos nav gandrīz nekādu konkurētspējīgu īpašību vai priekšrocību. Turpretim saldējumam “Minimelts”, kas ir unikāls produkts, nav tiešu konkurentu internacionālā līmenī. Uzņēmuma iekšējo un ārējo faktoru analīze “Rūjienas saldējums” spējis attīstīt stabilu uzņēmumu ar pieaugošu peļņu. Šobrīd uzņēmumu vairāk ietekmē potenciālie un esošie klienti, jo saldējuma piedāvājums ir lielāks, nekā pieprasījums, un uzņēmuma jāspēj pielāgoties klientu vēlmēm. Tomēr “Minimelts” un “Minimelts BIG” produktu unikalitāte mazina ārējo faktoru ietekmi un potenciālus draudus turpmākai attīstībai. Izaicinošāki ir uzņēmuma iekšējie faktori un trūkumi, kā galvenos jāmin darbinieku trūkums, problēmas uzņēmuma struktūrā, nepamatotas investīcijas. Risinājumi un ieteikumi Tālākai eksporta strēģijai izvirzīti divi iespējamie risinājumi – koncentrēties vai nu uz produktu “Minimelts”, vai “Minimelts BIG”. Izpētot katra produkta specifiskās īpašības, iespējas attīstīties, potenciālos tirgus un riskus, tiek pieņemts, ka atbilstošāka eksporta stratēģija var tik veikta ar produktu “Minimelts BIG”. Turklāt, tiek ieteikts ne tikai investēt paša produkta attīstībā, bet attiecīgi uzlabot arī uzņēmuma struktūru un ražošanas procesus. Ieviešana Uzņēmumam turpmākās investīcijas jāveic prioritāri balstoties uz izvirzīto eksporta stratēģiju. Jāpieņem darbā atbilstoši darbinieki, kuriem ir pieredze darbā ar lielveikalu tīkliem internacionālā līmenī. Turklāt, jānodrošina ofiss Rīgā, lai atrisinātu darba atrašanās vietas izaicinājumu, kas sarežģī potenciālo darbinieku piesaisti. Lai turpinātu straujo izaugsmi un spētu attīstīties tālāk, “Rūjienas saldējumam” jāpieņem drosmīgi lēmumi un jāseko biznesa iespējām, kas uzņēmumam paveras.
Atslēgas vārdi Saldējuma eksports
Atslēgas vārdi angļu valodā Ice cream export
Valoda eng
Gads 2024
Darba augšupielādes datums un laiks 09.05.2024 00:36:37