Graduate papers
  
Description of the graduate paper
Form of studies Professional Master
Title of the study programm Business Administration
Title in original language SIA "Rūjienas saldējums" eksporta stratēģijas attīstība
Title in English Development Strategy for Company "Rūjienas saldējums"
Department 01B00 Riga Business School
Scientific advisor Andrejs Dzedons
Reviewer Andrejs Jakobsons
Abstract Maģistra darba mērķis ir noteikt labāko iespējamo eksporta stratēģiju uzņēmumam “Rūjienas saldējums”. Lai padziļināti izpētītu saldējuma tirgu, uzņēmuma vietu tajā, kā arī iekšējos un ārējos apstākļus, tiek izmantota teorija, iekļaujot SWOT, Portera 5 spēku un PESTEL analīzes. Praktiskā analīze, apkopojot pieejamos datus, ļauj gūt padziļinātu izpratni gan par uzņēmumu “Rūjienas saldējums, gan industriju kā tādu, spējot apkopot riskus un iespējas. Tā rezultātā iespējams izvēlēties šķietami veiksmīgāko, uz analizētajiem datiem balstītu, turpmāku eksporta stratēģiju. Industrija un konkurence Tirgus izmērs un potenciāla attīstība Latvijā ir limitēta, līdz ar ko turpmāka darbība, kas rezultētos peļņas pieaugumā, jābalsta uz eksportu. Saldējuma tirgus ir ļoti piesātināts, “Rūjienas saldējumam” ārvalstu tirgos nav gandrīz nekādu konkurētspējīgu īpašību vai priekšrocību. Turpretim saldējumam “Minimelts”, kas ir unikāls produkts, nav tiešu konkurentu internacionālā līmenī. Uzņēmuma iekšējo un ārējo faktoru analīze “Rūjienas saldējums” spējis attīstīt stabilu uzņēmumu ar pieaugošu peļņu. Šobrīd uzņēmumu vairāk ietekmē potenciālie un esošie klienti, jo saldējuma piedāvājums ir lielāks, nekā pieprasījums, un uzņēmuma jāspēj pielāgoties klientu vēlmēm. Tomēr “Minimelts” un “Minimelts BIG” produktu unikalitāte mazina ārējo faktoru ietekmi un potenciālus draudus turpmākai attīstībai. Izaicinošāki ir uzņēmuma iekšējie faktori un trūkumi, kā galvenos jāmin darbinieku trūkums, problēmas uzņēmuma struktūrā, nepamatotas investīcijas. Risinājumi un ieteikumi Tālākai eksporta strēģijai izvirzīti divi iespējamie risinājumi – koncentrēties vai nu uz produktu “Minimelts”, vai “Minimelts BIG”. Izpētot katra produkta specifiskās īpašības, iespējas attīstīties, potenciālos tirgus un riskus, tiek pieņemts, ka atbilstošāka eksporta stratēģija var tik veikta ar produktu “Minimelts BIG”. Turklāt, tiek ieteikts ne tikai investēt paša produkta attīstībā, bet attiecīgi uzlabot arī uzņēmuma struktūru un ražošanas procesus. Ieviešana Uzņēmumam turpmākās investīcijas jāveic prioritāri balstoties uz izvirzīto eksporta stratēģiju. Jāpieņem darbā atbilstoši darbinieki, kuriem ir pieredze darbā ar lielveikalu tīkliem internacionālā līmenī. Turklāt, jānodrošina ofiss Rīgā, lai atrisinātu darba atrašanās vietas izaicinājumu, kas sarežģī potenciālo darbinieku piesaisti. Lai turpinātu straujo izaugsmi un spētu attīstīties tālāk, “Rūjienas saldējumam” jāpieņem drosmīgi lēmumi un jāseko biznesa iespējām, kas uzņēmumam paveras.
Keywords Saldējuma eksports
Keywords in English Ice cream export
Language eng
Year 2024
Date and time of uploading 09.05.2024 00:36:37